ورود استراتژی دفاعی ایران به معادلات جدید در برابر آمریكا

عکس خبري -ورود استراتژي دفاعي ايران به معادلات جديد در برابر آمريکا

یك روزنامه لبنانی در سالگرد ساقط شدن پهپاد آمریكایی به دست نیروهای ایرانی، به دستاوردهای نظامی ایران در برابر آمریكا پرداخت.

به گزارش نما، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی تحت عنوان «یک سال بعد از واقعه پهپاد آمریکایی؛ تهران در دریا پیشروی می کند» نوشت: یک سال از ساقط شدن پهپاد آمریکایی به دست نیروهای پدافند هوایی ایران بر فراز آبهای خلیج فارس بعد از ورود به حریم هوایی ایران می گذرد. یک سال قبل نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق به انهدام پهپاد گلوبال هاوک آمریکا در نزدیکی تنگه هرمز با سامانه سوم خرداد شد.

در ادامه این گزارش نوشته شده است: آمریکا زمانی که متوجه شد این پهپاد با استفاده از یک سیستم ایرانی با نام سوم خرداد ساقط شده بسیار ناامید شد. روز گذشته تهران تصاویر بیشتری از تجهیزات نظامی خود را در برابر دوربین ها قرار داد اما زمان این اقدام بسیار مهم است که همزمان با سالگرد ساقط شدن پهپاد آمریکایی انجام شده است. این سیستم بر روی تجهیزات دریایی سپاه پاسداران قرار گرفته که به معنی ورود استراتژی دفاعی ایران به معادلات جدید در برابر نیروی هوایی آمریکا است و باعث می شود هر عنصر هوایی مهاجم در برابر یک خط دفاعی بسیار پیشرفته قرار بگیرد.

در این گزارش آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانایی کشف و هدف قرار دادن هرگونه نفوذ هوایی احتمالی از سوی دریای هند در جنوب و خلیج فارس در جنوب غرب را دارد. سخن گفتن از نیروی دریایی به عنوان یک قدرت استراتژیک مدرن همانطور که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند باعث شد ارتش و سپاه پاسداران برای دستیابی به این هدف تلاش کنند. از همین رو ایران شروع به ارسال ناوهای جنگی از طریق کانال سوئز کرد. ارسال بار نفتی به سوریه و حرکت به سمت ونزوئلا و توقیف نفتکش متجاوز از دستاوردهای دریایی ایران است.

در این گزارش آمده است: تهران تلاش می کند انحصار تصمیم گیری های منطقه ای را از دست آمریکا خارج کند و ما شاهد عقب نشینی پی در پی آمریکا در برابر ایران در سطوح استراتژیک هستیم که باعث می شود ایران موضع خود را به عنوان یک رقیب قدرتمند در برابر آمریکا تقویت کند. ممکن است ایران در سطوح اقتصادی به دلیل تحریم های آمریکایی دچار خسارتهایی شده باشد اما اقدامات پنهان ایران علیه سیاستهای آمریکا در کاخ سفید به چشم دیگری دیده می شود و آمریکا هنوز نتوانسته به سیلی های پی در پی ایران پاسخ دهد.
منبع: مهر

۱۳۹۹/۳/۳۱

اخبار مرتبط