آتش‌سوزی "بوزین و مره‌خیل" كرمانشاه در 2 نقطه اطفا شده است

عکس خبري -آتش‌سوزي "بوزين و مره‌خيل" کرمانشاه در 2 نقطه اطفا شده است

مدیركل مدیریت بحران استان كرمانشاه با بیان اینكه آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل در سه نقطه ایجاد شده بود، گفت: هم‌اكنون آتش در دو نقطه مهار شده و فقط در قسمت معروف به "دره ژاله" باقی مانده است.

به گزارش نما ،جلیل بالایی در گفت‌وگو با ایسنا، از تداوم عملیات اطفاء حریق در منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل خبر داد و افزود: حریق در یک نقطه عصر روز شنبه( 7 تیر) به صورت کامل اطفا شد، نقطه دیگر نیز ساعت چهار یا پنج بامداد امروز (9 تیر) خاموش شد و هم اکنون فقط در منطقه دره ژاله آتش‌سوزی داریم.

وی ادامه داد: امیدواریم با تمرکز نیروهای مردمی، محیط زیست و منابع طبیعی در این منطقه، به زودی شاهد مهار آتش در این بخش نیز باشیم.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، هم اکنون تمام امکانات و نیروها در منطقه دره ژاله مستقر است و کار اطفاء حریق با جدیت انجام می‌شود.

بالایی درباره فوت سه نفر از دوست‌داران محیط زیست در عملیات اطفاء حریق روز گذشته، اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونا و جلوگیری از تجمع، پیکر این افراد در همان ساعات اولیه به زادگاهشان رسید و خاکسپاری شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه علت فوت این افراد خفگی و سوختگی ناشی از آتش اعلام شده، شایعاتی که درباره انفجار مین در این منطقه به عنوان عامل مرگ این سه نفر مطرح شده را تکذیب کرد.

بالایی خاطرنشان کرد: جز سه نفری که فوت شدند، فردی که مصدوم شدید شده و نیازمند اقدامات درمانی و بیمارستانی باشد، نداشتیم.

در جریان اطفای حریق این منطقه، متاسفانه مختار خندانی، یاسین کریمی و بلال امینی از دوستداران محیط زیست جان خود را از دست دادند.

۱۳۹۹/۴/۹

اخبار مرتبط