اروپا فهرست كشورهای امن از كرونا منتشر می‌كند

عکس خبري -اروپا فهرست کشورهاي امن از کرونا منتشر مي‌کند

وزیر خارجه اسپانیا بر این باور است كه اتحادیه اروپا فهرست كشورهای امن از ویروس كرونا برای سفر به اروپا را تا روز سه شنبه آماده خواهد كرد.


به گزارش نما به نقل از رویترز، آرانخا گونزالز لایا وزیر خارجه اسپانیا روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: اتحادیه اروپا تا روز سه شنبه فهرست نهایی کشورهای امن از ویروس کرونا را برای سفر به اروپا آماده می کند.

بر اساس این گزارش، مقام های اروپایی در حال آماده کردن فهرست 15 کشور هستند تا مرزهای خود را بر اساس معیارهای بهداشتی و سلامت، به روی اتباع آنها باز کنند.

اتحادیه اروپا در پی شیوع ویروس کرونا تدابیر قرنطینه‌ای و محدودکننده زیادی را علیه اتباع و مسافران خارجی اعمال کرده است.

این در حالی است که کشورهای اتحادیه اروپا روز جمعه نتوانستند درباره فهرست نهایی کشورهای امن که اتباع آنها می توانند از ماه جولای به اروپا سفر کنند، به جمع بندی نهایی برسند. به نظر می رسد نام برخی کشورها از جمله آمریکا، روسیه و برزیل از این فهرست حذف شده است.

سفرای 27 کشور عضو اتحادیه اروپا عصر روز جمعه نشستی را تشکیل دادند تا درباره تعیین معیارهایی برای ورود اتباع خارجی به کشورهای اروپایی بدون اعمال قرنطینه، تصمیم گیری کنند.

سفرای کشورهای اروپایی در پایان این نشست نتوانستند درباره فهرست کشورهای امن به توافق برسند و خواستار فرصت بیشتری برای مذاکره با دولتهای خود شدند.

دیپلمات های آگاه فاش کرده اند که نام کشورهای آمریکا، روسیه و برزیل در این فهرست نبوده است.

کمیسیون اروپا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه کرده است که ابتدا کنترل های مرزی بین خود را لغو کنند و سپس به تدریج مرزهای خارجی را بازگشایی نمایند.

یک دیپلمات دیگر اروپایی نیز گفت: کشورهای اروپایی در حال بررسی استفاده از معیار نرخ مبتلایان در هر 100 هزار نفر هستند تا به کشورهای دیگر اجازه ورود اتباع شان به خاک اروپا را بدهند ولی هنوز هیچ توافق نهایی در این خصوص حاصل نشده است.

در ماه مارس که تعداد مبتلایان در اروپا به سرعت رو به افزایش بود، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مانع از ورود شهروندان اروپایی به آمریکا شده بود.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۴/۹

اخبار مرتبط