دیدار بحث‌برانگیز وزیر خارجه لبنان با سفیر آمریكا

عکس خبري -ديدار بحث‌برانگيز وزير خارجه لبنان با سفير آمريکا

درحالی كه وزیر خارجه لبنان سفیر واشنگتن را احضار كرده بود تا مراتب اعتراضات لبنانی‌ها درباره مداخله‌های وی را به اطلاعش برساند٬ محتوای صحبت‌های دو طرف رنگ و بوی انتقادی نداشت.

به گزارش نمابه نقل از پایگاه خبری العهد «ناصیف حتی» وزیر امور خارجه و مهاجران لبنان روز گذشته با «دورثی شیا» سفیر آمریکا در بیروت دیدار و دو طرف درباره تصمیم صادرشده از جانب «محمد مازح» قاضی امور فوری در منطقه صور لبنان علیه سفیر آمریکا گفتگو کردند.

ناصیف حتی در این دیدار تاکید کرد که آزادی رسانه‌ای و حق اظهار نظر حقوق مقدس هر فردی هستند.


دو طرف طی این نشست همچنین به بحث درباره روابط دوجانبه آمریکا و لبنان پرداخته و بر اهمیت همکاری میان دو کشور در زمینه‌های مختلف و نیز حمایت از لبنان برای خروج از بحران اقتصادی تاکید کردند.

سفیر واشنگتن در خصوص این دیدار اظهار داشت که دیدار من با وزیر لبنان بسیار خوب بوده و ایالات متحده تا زمانی که دولت لبنان اقدام به انجام اصلاحات کند از این کشور حمایت می‌کند.

چند روز قبل محمد مازح سفیر آمریکا را به دلیل اظهارات مداخله‌جویانه در لبنان و اتهامات وی علیه حزب‌الله ممنوع المصاحبه کرده بود که نهادها و شخصیت‌های رسمی لبنان نیز از این حکم استقبال کردند.

دیدار میان وزیر خارجه لبنان با سفیر آمریکا در حالی صورت گرفته که خود ناصیف حتی روز گذشته سفیر واشنگتن را احضار کرده بود تا مراتب اعتراضات لبنان را به مداخله گری وی در امور لبنان به وی ابلاغ کند و اینکه این سفیر طبق معاهده وین حق دخالت در امور داخلی کشور دیگر را ندارد و حق ندارد گروهی از لبنانی‌ها را علیه گروه دیگری از لبنانی‌ها که در قدرت مشارکت دارند، تحریک کند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۴/۱۰

اخبار مرتبط