زمان تعیین مبلغ تسهیلات ودیعه مستأجران

عکس خبري -زمان تعيين مبلغ تسهيلات وديعه مستأجران

وزیر راه و شهرسازی گفت: مبلغ تسهیلات ودیعه مستأجران در ستاد اقتصادی دولت و ستاد مقابله با كرونا در حال بررسی است و تا پایان تیرماه رقم آن مشخص می‌شود.



به گزارش نما، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از سومین مرحله تحویل ناوگان ریلی و توسعه همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی راه‌آهن در جمع خبرنگاران درباره مصوبه افزایش اجاره بها در سال جاری تا 25 درصد در تهران اظهار داشت:‌ در مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا این مطرح و مصوب شد. التهابات بی‌منطق در بازار منجر به افزایش اجاره بها شده بود و بررسی‌های متعدد توسط دستگاه‌ها با مشارکت قوه قضائیه انجام شد.

وی افزود: براساس بسته سیاستی، تنظیم‌گری اجاره بها این مصوبه را برای همه لازم‌الاجرا کرده است.

اسلامی ادامه داد: براساس شاخص‌های تورم و وضعیت تطبیقی و محیطی این ارزیابی، کارشناسی و تحلیل صورت گرفت تا در تهران حداکثر افزایش اجاره بها 25 درصد در 7 کلان‌شهر تا 20 درصد و در سایر شهرها حداکثر 15 درصد باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌این توافق و تعامل بین مالک و مستأجر است، به هر حال خطر کرونا جدی است و اسباب‌کشی یکی از عوامل انتقال ویروس کرونا است.

وی گفت: در این راستا ستاد ملی مقابله با کرونا تمدید قراردادهای اجاره بها را پیش از این دو ماه مصوب کرده بود و امروز هم با مصوبه جدید، سقف مجاز افزایش قیمت تعیین شد.

اسلامی ادامه داد: در این مصوبه اگر مستأجر با مالک ناهماهنگی داشته باشد، باید ظرف دو ماه خانه را تخلیه کند و اگر مالک خانه را بفروشد، مستأجر باید تخلیه کند.

وی تأکید کرد: اخذ کد رهگیری و ثبت معاملات باید در سامانه ثبت معاملات انجام شود و این مصوبه با جمیع جهات بابت تنظیم‌گری در نظر گرفته شده است.

وی درباره بسته حمایتی از مستأجران و تسهیلات ودیعه مسکن گفت: این موضوع در حال بررسی است، منابعی برای شتاب بخشیدن به تولید مسکن درنظر داریم که در حوزه اقدام ملی مسکن است و تا پایان تیرماه رقم تسهیلات حمایت از مستأجران مشخص می‌شود به هر حال برخی از مجوزات باید از سوی اقتصادی دولت و بخشی باید از سوی ستاد مقابله با کرونا مصوب شود تا مبلغی به مستأجران کمک شود اما این رقم ودیعه هنوز تصویب نشده است.

اسلامی تصریح کرد: این تسهیلات به صورت ودیعه است که نزد مالک می‌رود و پس از پایان قرارداد، مالک به بانک برمی‌گرداند.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۴/۱۰

اخبار مرتبط