۳۰۰ هزار واحد با عدم رعایت پروتكل‌های بهداشتی تعطیل شد

عکس خبري -??? هزار واحد با عدم رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي تعطيل شد

فرهادی درباره پروتكل‌های بهداشتی كرونا گفت: همین حالا ۳۰۰ هزار واحد كه پروتكل‌های بهداشتی را در كل كشور رعایت نمی‌كردند، تعطیل شدند.

به گزارش نما ،موضوع «دوگانه کرونا بین ترس و نترسیدن، موج دوم کرونا باید‌ها و نبایدها، لزوم مراقبت اجتماعی» در ارتباط تلفنی با مهندس محسن فرهادی (معاون فنی مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) و همایون سامه یح نجف آبادی (عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی) از رادیو گفتگو پخش شد.

فرهادی درباره کرونا گفت: گاهی شما حق انتخاب دارید و گاهی با وجود بیماری کرونا تنها یک حق انتخاب مانند رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک دارید. وقتی بیماری درمان و واکسن ندارد، شما چاره‌ای جز این ندارید و زمانی که مکان‌های عمومی در دنیا باز شد، بیشتر روی پروتکل‌های بهداشتی تکیه کردند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت با بیان اینکه نظارت‌ها باید تشدید شود، خاطرنشان کرد: باید روی تقسیم وظایف بیشتر تأکید کنیم و همین حالا ۳۰۰ هزار واحد که پروتکل‌های بهداشتی را در کل کشور رعایت نمی‌کردند، تعطیل شدند.

وی یادآوری کرد: در بعضی بخش‌ها رعایت کردن به عهده مردم مثل تالار‌های پذیرایی و نانوایی است. طبیعت وجودی تالار پذیرایی تجمعی است و می‌توانیم این مراسم را عقب بیندازیم و به همین دلیل فعالیت کلیه تالار‌های پذیرایی در مناطق قرمز و نارنجی ممنوع است.

ضرر اقتصادی و روانی موجب بازگشایی اماکن عمومی شد

در ادامه، همایون سامه یح نجف آبادی در پاسخ به اینکه آیا کرونا سیاسی شد، گفت: در کشورمان مردم خیلی سیاسی هستند و دوست دارند همه چیز را به سیاست بچسبانند، اما از زمان شروع بیماری اطلاع رسانی خیلی خوب بود و ایجاد ترس بین مردم برای استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده تا عید خوب بود و بعد از عید به دلیل کاهش مسافرت و دیدوبازدید میزان ابتلاء کاهش یافت.

سامه یح نجف آبادی یادآوری کرد: دولت به دلیل ضرر روانی که این قرنطینه به جامعه تحمیل کرد، قصد جبران داشت و به تدریج قرنطینه را از بین برد و مغازه‌ها شروع به فعالیت کردند و طرح ترافیک برقرار شد، اما همزمان با ایجاد آزادی بیشتر برای جامعه، اطلاع رسانی لازم که این ویروس همان ویروس قبلی بود، خوب نبود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما در تحریم هستیم و مشکل ما فقط «کرونا» نیست بلکه دشمنان خارجی و مسائل سیاسی موجب فشار اقتصادی شده است. اگر این آزادی‌های اجتماعی به وجود نمی‌آمد مشکلات اقتصادی بدتر می‌شد و من البته با برقراری طرح ترافیک موافق نیستم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره اطلاع رسانی عنوان کرد: قبل از عید تیزر‌های مربوط کرونا خیلی زیاد بود و تنها نباید معطوف به یک شبکه بلکه باید در تمام شبکه‌ها تیزر‌هایی برای راهنمایی مردم در مورد کرونا انجام پخش شود، اما بعد از عید کم شد.
دانشجو

۱۳۹۹/۴/۱۵

اخبار مرتبط