حمله جنگنده‌های ناشناس به لیبی

عکس خبري -حمله جنگنده‌هاي ناشناس به ليبي

شب گذشته جنگنده‌هایی به پایگاه الوطیه كه اخیر به دست نیرو‌های دولت وفاق ملی افتاده بود، حمله كردند.




به گزارش نما، یک منبع نظامی وابسته به نیرو‌های خلیفه حفتر و همچنین یکی از ساکنان محلی خبر دادند شب گذشته جنگنده‌هایی به پایگاه الوطیه که اخیر به دست نیرو‌های دولت وفاق ملی افتاده بود، حمله کردند.

اخبار بین الملل-این منبع نظامی توضیح داد که این حملات از سوی جنگنده‌های ناشناخته صورت گرفت. یکی از ساکنان شهر زینتان در نزدیکی این پایگاه نیز از شنیده شدن صدا‌های انفجار از سوی این پایگاه خبر داد.

در ماه مه نیرو‌های دولت وفاق ملی با حمایت نیرو‌های آنکارا موفق شدند پایگاه الوطیه را از دست نیرو‌های ژانرال خلیفه حفتر خارج کنند. منابع ترکیه‌ای ماه گذشته اعلام کردند آنکارا در حال مذاکره با مقامات دولت وفاق ملی لیبی است است تا دو پایگاه نظامی برای خود در خاک لیبی ایجاد کند که یکی از آن‌ها همان پایگاه الوطیه است که مهم‌ترین پایگاه هوایی در غرب لیبی به شمار می‌رود.


حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، جمعه و شنبه برای دیدار با دولت وفاق ملی لیبی در این کشور بود و وعده داد تمام تلاش لازم را برای کمک به این دولت انجام خواهد داد.

نیرو‌های خلیفه حفتر از حمایت امارات متحده عربی، روسیه و مصر برخوردار هستند و در پیشروی سال گذشته خود به سمت طرابلس از سوی نیرو‌های هوایی مصر و امارت پشتیبانی شدند. ماه گذشته، آمریکا اعلام کرد که روسیه حداقل ۱۴ فروند هواپیمای جنگی MiG۲۹ و Su-۲۴ را به یکی از پایگاه‌های نیرو‌های خلیفه حفتر از طریق سوریه اعزام کرده است و آنجا نشانه‌هایی را که نشان دهد این هواپیما‌ها متعلق به نیروی هوایی روسیه است حذف کرده‌اند.

از سوی دیگر دخالت ترکیه در لیبی سبب خشم فرانسه و یونان شده است و ژان ایو لو دریان، وزیر دفاع فرانسه نیز تهدید کرده است تحریم‌های جدیدی علیه آنکارا وضع خواهد شد.


۱۳۹۹/۴/۱۵

اخبار مرتبط