قربانی: ورزشكاران به بدترین شكل از فضای مجازی استفاده می‌كنند/با دروغ به دنبال جذب فالوور هستند

عکس خبري -قرباني: ورزشکاران به بدترين شکل از فضاي مجازي استفاده مي‌کنند/با دروغ به دنبال جذب فالوور هستند



به گزارش نما، پیروز قربانی در خصوص استفاده نادرست ورزشکاران از فضای مجازی اظهار داشت: در همه زمینه ها، نحوه استفاده ما از فضای مجازی در کشورمان خاص است و به شکل بی‌بندوباری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با ورود به این فضا هیچ برنامه‌ای برای خود ندارند و یکسری آدم‌ها سعی دارند نداشته‌های خود را در فضای مجازی به عنوان داشته‌های خود به رخ مردم بکشند و افراد مختلف را به گونه‌ای مورد هجمه قرار دهند. ورزشکاران نیز به بدترین وجه از این فضای مجازی استفاده می‌کنند و روند درستی نیست.

وی ادامه داد: بعضی از افراد شجاعت رودرویی با طرف مقابل خود را ندارند و بی سوادها در این فضا به رجزخوانی و یاوه‌گویی می‌پردازند و در برخی از زمینه ها فرد بی سوادی هستند. وقتی که کار به جای باریک می‌کشد پست خود یا مطلب خود را از روی صفحه فضای مجازی برمی‌دارند. شاید من در زمینه فوتبال و بازی سواد کافی داشته باشم ولی در برخی از موضوعات سواد آنچنانی ندارم و نباید در مورد این موضوعات اظهارنظر کنم چون در اینگونه مسائل بیسواد هستم و متأسفانه با اظهارنظرهای ندانسته خود باعث تبعاتی برای جامعه می شوند.

قربانی در خصوص اظهارنظرهای بی‌ربط برخی در فضای مجازی، تصریح کرد: وقتی در بعضی از زمینه ها سواد کاری را ندارم به خودم هم اجازه نمی‌دهم اظهارنظر بیهوده‌ای انجام دهم. به طور مثال صاحب سخن مستمع را بر سر ذوق آورد. باید کلامی برای ارائه در فضای مجازی داشته باشیم و افرادی که از این پست ما استفاده می‌کنند به نکات مثبتی دست یابند. در این فضا برخی‌ سعی می‌کنند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و طرفداران نیز به دنبال آنها این پست را بازنشر می‌دهند که باعث انواع و اقسام توهین‌ها می شود. ولی بعضی‌ برای سوءاستفاده از این فضا به خاطر اینکه مشکلات و ناکامی اقتصادی خود را در این فضا حل کنند و عقده درونی خود را خالی کنند دست به جوسازی‌های بی‌مورد می‌زنند.

بازیکن اسبق استقلال در خصوص زمان بازیگری خودش نیز، خاطرنشان کرد: در زمان ما اینترنت به این گستردگی نبود و حرفهای‌مان را بعد از بازی به خبرنگاران و اصحاب رسانه انتقال می‌دادیم و پای حرفهای‌مان می‌ایستادیم. فضای مجازی باعث شده است تا افراد بزدل به روی صحنه بیایند. به طور مثال؛ همه ما یک خود ایده آل داریم، اگر من در دنیای فوتبال می‌خواستم بازیکن خوبی همچون مسی بشوم و نتوانستم به هدفم برسم در فضای مجازی به گونه‌ای صحبت می‌کنم که می‌توانم به این درجه برسم و از این نظر فالوورهای خود را زیاد می‌کردم و وقتی طرفداران این صفحه مرا می‌بینند اظهار می‌کنند که چه آدم خوبی، بسیار خوشتیپ و ثروتمند است. ولی نباید به این صحبت‌ها زیاد اهمیت دهیم چون به این شکل کاربردی در زندگی اصلی ما ندارد و فقط مجازی است.

وی در خصوص عدم نظارت باشگاهها بر روی فضای مجازی نیز عنوان کرد: یکی از مشکلات به وجود آمده در فضای مجازی عدم نظارت روی صفحات بازیکنان و مربیان است. اگر من بازیکن تیم ملی و استقلال هستم باید برای حفظ حرمت‌های این باشگاه و تیم ملی بعضی از مسائل را رعایت کنم. به طور مثال دوست دارم با دمپایی به کوچه و خیابان بروم ولی باید به گونه ای رفتار کنم که موجه باشد. خیلی از طرفداران چشمشان به کارهایی که ما می‌کنیم دوخته شده است و دیگر با دمپایی نباید به سرکوچه بروم. باشگاه‌ها هیچ نظارتی ندارند و فقط هم و غمشان مشکلات مالی است. فقط دور باطل می‌زنند و هدفشان از ورزش قهرمانی و همگانی اصلا چیزی نیست که در باشگاه خود به نمایش می‌گذارند و این موضوع باری به هر جهت است که جواب نمی‌دهد.

وی در مورد استفاده خودش از فضای مجازی، اظهار کرد: فضای مجازی فعال نیستم و فقط سعی دارم از امتیازات و امکانات این فضا از لحاظ علم فوتبالی استفاده کنم.

قربانی که در گفت وگو با رادیو جوان درباره فضای مجازی صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد: اگر فوتبالیستی در دوران بازی خود طرفدار دارد و مردم به خاطر بازی هایش طرفدار او هستند بعد از فوتبال در زمینه حرفه اش مطالعه نکند در جامعه کمرنگ می شود، چنین افرادی به فضای مجازی رو می آورند. آنها می خواهند مردم را به وسیله چیزی که دوست دارند به طرف خود بکشند و فالوور خود را زیاد کنند ولی در فضای مجازی واقعیت متفاوت است و این دورغ را بخاطر اینکه فالوورشان زیاد شود، به خورد مردم می دهند.

۱۳۹۹/۴/۲۱

اخبار مرتبط