آغاز نخستین جشنواره قصه‌گویی كودكان روستایی و عشایر

عکس خبري -آغاز نخستين جشنواره قصه‌گويي کودکان روستايي و عشاير

نخستین جشنواره قصه‌گویی كودكان روستایی و عشایر با عنوان «قصه‌گوی صبا» با هدف ترویج فرهنگ قصه‌گویی و ارتقای دانش اقتصادی كودكان روستایی و عشایر، امروز ۲۳ تیرماه آغاز می شود.

به گزارش نما ،همزمان با شیوع موج دوم کرونا، این صندوق با هدف پرکردن اوقات فراغت کودکان روستایی و عشایر و تقویت مهارت قصه‌گویی، گردآوری داستان‌های بومی، قصه‌های محلی و فولکلور، «نخستین جشنواره قصه‌گویی کودکان روستایی و عشایر» را برگزار می‌کند. افزایش دانش اقتصادی و آشنایی با مفهوم پس‌انداز و تقویت روحیه آینده‌نگری در کودکان از دیگر اهداف این جشنواره است.

تمام کودکان ۵ تا ۱۲ ساله روستایی و عشایر در سراسر کشور می‌توانند برای شرکت در این جشنواره، یکی از قصه‌های بومی محل زندگی خود، یا قصه خیالی خود با محوریت شخصیت یک «قلک جادویی» را رو به دوربین تلفن همراه، تعریف کنند و ویدئوی ضبط شده را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

کودکان علاقه‌مند روستایی و عشایر می‌توانند تا تاریخ ۲۰ مرداد ویدئوهای ضبط شده خود را از طریق واتساپ به شماره ۰۹۱۲۷۹۸۴۴۰۲ یا ایمیل به آدرس ghesegoo.saba@gmail.com ارسال کنند. برندگان جشنواره ۲۵ تا ۳۰ مردادماه معرفی خواهند شد.

به گزارش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، این صندوق در حال حاضر حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه‌شده و مستمری‌بگیر دارد و با حدود ۲ هزار کارگزاری در سطح کشور مشغول ارائه خدمات بیمه‌ای است.
ایسنا

۱۳۹۹/۴/۲۳

اخبار مرتبط