فرماندار هشترود: پیشرفت پایاب سد سهند در ۲ سال گذشته بی‌نظیر بود

عکس خبري -فرماندار هشترود: پيشرفت پاياب سد سهند در ? سال گذشته بي‌نظير بود

فرماندار هشترود گفت: در ۲ سال گذشته به اندازه تمامی سال‌ها برای تكمیل فاز نخست این پایاب تلاش شده و اقدامات انجام شده بی‌نظیر است.

به گزارش نما،امین امینیان روز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور اجرای پایاب سد سهند به صورت مشارکتی و با هزینه ۴۲ میلیاردی در حال اجراست افزود: علاوه بر اینکه در گذشته در مورد این پایاب کار قابل ملاحظه ای صورت نگرفت بلکه حق آبه شهرستان نیز از ۱۲ هزار هکتار به هفت هزار و ۵۰۰ هکتار رسید.

به گزارش ایرنا، سد خاکی سهند هشترود با حجم مفید ۱۳۵ میلیون متر مکعب بر روی رودخانه قرانقو از سرشاخه های رودخانه قزل اوزن و در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری شهرستان هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره برداری است.
اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت ۷۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع شده است.
امینیان همچنین با بیان اینکه نرخ بیکاری شهرستان در حال حاضر ۲۴.۳۲ درصد است و هر سال با رشد منفی جمعیت روبرو هستیم گفت: هشترود از شهرستان های مهاجر فرست کشور است و اگر تلاشها برای اتمام این پایاب در گذشته صورت می‌گرفت اکنون برای دست‌کم ۱۲ هزار نفر اشتغالزایی می‌شد و مهاجرتی اتفاق نمی افتاد.

وی همچنین از تامین اعتبار پست برق ۶۳ کیلوواتی سد سهند با ۱۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این پست برق تا پایان امسال تکمبل خواهد شد.
امینیان ازایجاد شهرک صنعتی سنگ های تزئینی در بخش نظرکهریزی خبر داد و افزود: متاسفانه سنگ های تزئیتی این شهرستان از جمله معدن سنگ مرمرسبز کریم آباد به صورت خام به اصفهان برده می شود و بنام اصفهان زینت بخش اماکن زیارتی عراق می شود و بجز تخریب جاده های روستایی چیزی عاید هشترود نمی شود.
فرماندار هشترود به اقدامات زیرساختی و عمرانی در شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار شبکه فاضلاب مدرن شهری به طول ۱۵ کیلومتر در حال اجراست و برای تصفیه خانه آب شرب هشترود ۲.۵ میلیارد تومان و برای تکمیل تصفیه خانه آب شرب نظرکهریزی ۴ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
امینیان گفت: همچنین تا یک هفته دیگر درمانگاه تامین اجتماعی با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان افتتاح و بهره برداری خواهد شد.
وی افزود : چهار میلیارد تومان هم برای بیمه بیکاری خسارت دیدگان از کرونا در شهرستان پرداخت شده است.
امینیان همچنین به طرح های آماده بهره برداری در هفته دولت اشاره کرد و گفت: گازرسانی به ۱۲ روستا با ۱۰ میلیارد تومان و آبرسانی به ۱۸ روستا با ۱۲ میلیاردتومان و بهره برداری از فاز نخست مس قاضی کندی با ۲.۵ میلیارد تومان از طرح های آماده افتتاح در هفته دولت است.

شهرستان هشترود با ۵۷ هزار جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع است.
ایرنا

۱۳۹۹/۴/۲۴

اخبار مرتبط