اگر غیبت كنم ۱۰۰۰ صلوات برای جبران می‌فرستم

عکس خبري -اگر غيبت کنم ???? صلوات براي جبران مي‌فرستم

یك نویسنده كتاب گفت: در كتاب «پرواز در جزیره» تلاش داشتم تا حقیقت را بنویسم و نشان دهم كه شهید احمد خرمی شاد همانند سایر مردم می‌زیسته و تنها انتخابش بوده كه مسیرش را در زندگی متفاوت كرده.

به گزارش نما، اعظم پشت مشهدی پیرامون مضمون کتاب «پرواز در جزیره» گفت: کتاب «پرواز در جزیره» در مورد زندگی شهید احمد خرمی‌شاد یکی از فرماندهان گردان عمار نوشته شده است. این کتاب از سری کتاب‌های فرماندهان گردان «لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص)» است.


وی در مورد علل پذیرش نگارش کتاب «پرواز در جزیره» بیان کرد: کتاب «پرواز در جزیره» از سوی انتشارات ۲۷ بعثت به من پیشنهاد شد لذا فرمت خاص خود را داشت با این حال پس از مطالعه لازم بود در مورد این فرمانده عزیز با نکاتی جذاب در زندگی وی آشنا شوم تا شروع به نگارش کتاب کنم، هر چند نوشتن کتاب در مورد شهدا به دلیل ملاحظاتی که در خود نهفته دارد و توجه به خانواده‌های آنان شکلی متفاوت به نوشتن کتاب می‌دهد، اما جذابیت‌هایی نیز در این کتب وجود دارد که نباید آن را از نظر دور داشت.

مشهدی به فصل اول کتاب «پرواز در جزیره» اشاره و ابراز کرد: فصل‌های ابتدایی کتاب زندگی شهید احمد خرمی‌شاد دوران کودکی این شهید بزرگوار را روایت می‌کند، او پسری شاد و در جای خود بسیار کنجکاو بود، علاوه بر این او پسری پر شور و پر انرژی بود این پتانسیل بعدها در جبهه نیز با این شهید بزرگوار همراه بود و این شهید را در پیشبرد اهداف خود یاری می‌کرد.

وی پیرامون کتاب «پرواز در جزیره» ابراز کرد: شیوه نوشتن کتاب «پرواز در جزیره» به سبک مستند و تاریخ شفاهی است هرچند من علاقمند بودم تا کتاب را به سبک داستانی بنویسم تا جذابیت‌های بیشتری را برای مخاطب داشته باشد، ولی به دلیل برخی ملاحظات و پر رنگ نمودن بخش نظامی زندگی این شهید بزرگوار آن را در چهار چوب تاریخ شفاهی ارائه نمودم.

مشهدی در مورد شیوه پرداخت به شخصیت اول کتاب «پرواز در جزیره» تاکید کرد: تلاش داشتم تا حقیقت را بنویسم و نشان دهم که شهید احمد خرمی‌شاد همانند سایر مردم می‌زیسته و تنها انتخابش بوده که مسیرش را در زندگی نسبت به سایر هم سن و سالهایش متفاوت نموده است در عین حال نشان دادم که الگوبرداری از این افراد بسادگی امکان پذیر است، چون او فردی بود که از میان ما برخاسته و همانند ما زندگی می‌کرد و تنها برخی از ویژگی‌های ارزشمند اخلاقی وی بود که او را نزد پرودگار فردی خاص قرار داده است.

وی در همین راستا ادامه داد: برخی شهدا هستند که به دلیل ابعاد و حقایق زندگی‌شان می‌توان تصویر حقیقی و در عین حال دلپذیرتری برای آنان به قلم کشید. من خود به عنوان یک نویسنده هنگامی که در حال نوشتن کتابی پیرامون زندگی شهید سعید جانبزرگی، رتبه نخست کنکور در رشته عکاسی بودم، چنان از زندگی و بی آلایشی و حقایق لحظه به لحظه زندگی این شهید بزرگوار تاثیر گرفته بودم که پس از پایان نگارش کتاب اقدام به گذراندن دوره عکاسی کردم.

وی به ویژگی‌های اخلاقی شهید احمد خرمی‌شاد اشاره و بیان کرد: اخلاق یکی از نقاط مهم شهید احمد خرمی‌شاد است او فردی بود بسیار منظم و مُبادی آداب و این خصوصیت خود را در هر شرایط حفظ می‌کرد در عین حال رابطه خوبی با تمام اطرافیان خود داشت.

مشهدی الگوپذیری از شهید احمد خرمی‌شاد را رویکردی ارزشمند دانست و تاکید کرد: من در زندگی خود درسی بزرگ از رفتار و اخلاق شهید احمد خرمی‌شاد دریافت کردم، او فردی منظم بود نظم او الگویی برای من شد و پس از آشنایی با وی همواره برنامه ریزی برای روزهای آینده را در دستور کارم قرار دادم، برای مثال همیشه در شب قبل از خواب کارها و برنامه‌های خود را در نظر می‌گیرم تا بتوانم به موقع به همه کارهای خود برسم، در عین حال شیوه عبادی این شهید برایم مهم شد، الگوبرداری از این شهید بزرگوار باعث شد این تمرین را سر لوحه اعمال خود قرار دهم و تا جایی که می‌توانم در مورد دیگران قضاوت نکنم و یا اگر غیبت کردم خود را موظف می‌کنم تا ۱۰۰۰ صلوات برای جبران خطایم انجام دهم.

وی به دلیل نامگذاری کتاب «پرواز در جزیره» اشاره و تصریح کرد: نامگذاری کتاب باز می‌گردد به آثاری که بر روی پیکر این شهید وجود داشت بر می‌گردد، چون هنگامی که شهید را برای خاک سپاری بازگردانده بودند، روی پیکرش پر از قطرات آب بود، تصیم گرفتم نام کتاب را «در هوای بارانی» بگذارم، زیرا من تا حدودی دستی در حوزه شعر هم دارم، اما پس از گفت‌وگوهای فراوان بین من و خانواده شهید به این نتیجه رسیدم که قطرات آب متعلق به آبی بوده که در کنار جسد وجود داشته و به احتمال زیاد، چون این شهید در جزیره به شهادت رسیده حرکت قایق‌ها بر روی پیکرش آب پاشیده بودند، لذا نام کتاب را «پرواز در جزیره» گذاشتم.
منبع: میزان

۱۳۹۹/۴/۲۷

اخبار مرتبط