اوساگونا به‌دنبال پرواز از نیجریه تا ورزشگاه كاظمی!

عکس خبري -اوساگونا به‌دنبال پرواز از نيجريه تا ورزشگاه کاظمي!

باشگاه پرسپولیس بر این باور است كه پروازهای نیجریه به‌دلیل شیوع ویروس كرونا با محدودیت‌های فراوانی مواجه است و همین محدودیت‌ها مانع از بازگشت اوساگونا به ایران شده است.

به گزارش نما، پرسپولیس لیگ برتر را با نیمی از بازیکنان خارجی‌اش آغاز کرد و البته این موضوع تنها برای پرسپولیسی‌ها نبود و اکثر تیم‌های لیگ برتری به‌دلیل شرایط کرونایی کشورمان یا بازیکن و مربی خارجی‌شان را از دست دادند یا آنها را خیلی دیر در کنار خود دیدند که البته باتوجه به شرایط غیرعادی دنیا، این اتفاقات چندان موردتوجه رسانه‌ها قرار نگرفت. در جمع پرسپولیسی‌ها 2 بازیکن که در نیم‌فصل به جمع سرخ‌ها اضافه شدند و قرار بود خط‌حمله کم‌قدرت این تیم را قدرتمند کنند، نتوانستند آن انتظاراتی را که یحیی از آنها داشت، برآورده کنند و درنهایت آنتونی استوکس که پیش از شیوع کرونا در ایران و بعد از دومین بازی آسیایی پرسپولیس به مرخصی یک‌روزه رفته بود و برنگشت، ازسوی باشگاه با فسخ قرارداد مواجه شد و جریان اوساگونا هم حالا کمی پیچیده شده است.

مصاحبه‌های اوساگونا بعد از ترک ایران

بازیکن آفریقایی پرسپولیسی‌ها قرار بود پیش از ترک ایران مبلغی را که در قراردادش ذکر شده بود، از باشگاه دریافت کند، اما شرایط بد مالی سرخ‌ها باعث شد نتوانند به تعهدات خود عمل کنند و او با جیب خالی مجبور به ترک ایران شد. اوساگونا همان‌زمان خیلی از این مساله ابراز ناراحتی کرده و در مصاحبه‌هایش عنوان داشت برای تامین هزینه خانواده‌اش به این پول نیاز داشته و بدقولی پرسپولیسی‌ها برایش غیرقابل‌هضم است.

گفته می‌شود این بازیکن نیجریه‌ای هنوز حتی نیمی از مبلغ 150 هزار دلاری قرارداداش برای یک فصل را هم دریافت نکرده است و همین موضوع می‌تواند کار پرسپولیس را برای بازگرداندن مهاجم نیجریه‌ای‌اش سخت کند. او تا پیش از حضور رسول‌پناه در باشگاه حدود 50 هزار دلار از مبلغ قراردادش را دریافت کرد و ظاهرا مبلغی که پیش از ترک ایران از سرپرست باشگاه گرفته، حدودا 10 هزاردلار بوده و این اتفاق حسابی خلق مهاجم سیه‌چرده سرخ‌ها را تنگ کرده است.

چرا اوساگونا به ایران نمی‌آید؟

باشگاه پرسپولیس بر این باور است که پروازهای نیجریه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌های فراوانی مواجه است و همین محدودیت‌ها مانع از بازگشت او به ایران شده است. در این خصوص یکی از مسئولان باشگاه به «فرهیختگان» گفت: «باشگاه پیگیر بازگشت اوساگونا به ایران است و اینگونه نیست که قید او را زده باشد. او بازیکن پرسپولیس است و ما با مدیر برنامه‌هایش که یک شخص عرب‌زبان است در ازتباط هستیم تا شرایط را برای بازگشت او فراهم کنیم. اما شرایط پرواز تا به این لحظه به ما این اجازه را نداده که شرایط را برای بازگشت او به ایران مهیا کنیم.»

به‌دنبال پرواز محل سکونت تا ورزشگاه کاظمی!

مدیران باشگاه درحالی چنین موضعی دارند که بسیاری از بازیکنان شاغل در لیگ‌های خارجی که تابعیت آفریقایی دارند، توانسته‌اند خودشان را به محل تمرینات تیم‌هایشان برسانند و البته از کشور نیجریه و برخی از شهرهایش پروازهای مستقیمی هم به دوحه وجود دارد و در اصل این بازیکن می‌تواند خیلی راحت در ایران حاضر شود، اما ظاهرا دنبال پروازی است که مستقیما از محل سکونتش به محل تمرین پرسپولیس برود!

یکی از منابع نزدیک به باشگاه پرسپولیس در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «ما هم نمی‌دانیم او چرا از یک شهر دیگر اقدام به حضور در دوحه و سپس ایران نمی‌کند و یا اینکه چرا با پرواز به یک کشور اروپایی برای حضور در دوحه و سپس ایران اقدام نمی‌کند. امیدواریم مدیر برنامه‌های این بازیکن پاسخ قانع‌کننده‌ای برای باشگاه داشته باشد.»

درد پول است یا پرواز؟

به نظر می‌رسد نبود پرواز بهانه‌ای است برای اوساگونا و شاید مسئولان باشگاه پرسپولیس که غیبت این بازیکن را توجیه کنند تا دلیل اصلی ممانعت از حضور در ایران ازسوی این بازیکن برای کسی آشکار نشود. شایعات تاییدنشده‌ای وجود دارد که غیبت اوساگونا را به عدم پرداخت مطالباتش ربط می‌دهد و البته دست باشگاه هم برای هر اقدامی بسته است، چراکه به تعهداتش عمل نکرده و نمی‌تواند او را مجاب به بازگشت کند یا مثل استوکس با او فسخ کند!
منبع: روزنامه فرهیختگان

۱۳۹۹/۴/۲۵

اخبار مرتبط