ابوالفضل توكلی‌بینا در گفتگو با نما:

دولت كارها را به مردم واگذار كند

عکس خبري -دولت کارها را به مردم واگذار کند

علت اصلی تورم و گرانی‌ها این است كه دولت كارها را به مردم واگذار نمی‌كند.

ابوالفضل توکلی‌بینا، عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی در باره علت اصلی تورم و گرانی‌ها به خبرنگار نما گفت: علت اصلی تورم و گرانی‌ها این است که دولت کارها را به مردم واگذار نمی‌کند. در حال حاضر بیش از 80 درصد اقتصاد کشور دست دولت است. یکی از عللی که دولت کارها را به مردم واگذار نمی‌کند وجود رانت و منفعت برای اشخاص و گروه‌هایی است که مانع این کار می‌شوند.
وی بر لزوم اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی تأکید و مطرح کرد: راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی که کشور امروز با آنها دست به گریبان است اجرا کردن این اصل و واگذاری کارها به مردم است. مردم با تولید، کارآفرینی و صادرات اشتغال ایجاد می‌کنند و قادرند مشکلاتشان را حل کنند و در این صورت مشکلی نخواهیم داشت.
این عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی راه گرفتن کارها از دولت و واگذاری آن به مردم را ورود مجلس و قوه قضائیه به این امر دانست و تأکید کرد: پس از واگذاری کارها به مردم وظیفه دولت نظارت است، نه اینکه خودش امور را به دست بگیرد و در این امور دخالت کند، چون دخالت دولت در اموری که باید به دست مردم سپرده شود مشکلاتی را به وجود آورده است که شاهدش هستیم.
وی تصریح کرد: تولید ضد تورم است و مردم به‌خوبی می‌دانند چگونه در عرصه تولید قدم بگذارند و تولید کنند.
توکلی‌بینا در پایان با اشاره به اینکه با کنار زدن دلار در تبادلات بین‌المللی که در حال حاضر چین، روسیه و ترکیه انجام می‌دهند به افزایش ارزش پول ملی و کاهش تورم کمک می‌شود، پیرامون قرارداد 25 ساله ایران و چین گفت: چینی‌ها بزرگ‌ترین منبع ارزی دنیا را دارند و ایران هم قدرت منطقه‌ای است و تبادلات بین ایران و چین منافع بسیاری برای هر دو کشور دارد و آمریکای رو به افول از این قرارداد بسیار نگران است.



۱۳۹۹/۴/۳۰

اخبار مرتبط