فریادشیران: عاملان قرارداد ویلموتس باید پاسخگو باشند/ فوتبال ایران در دست دلالان است فریادشیران: اساسنامه فدراسیون فوتبال خیلی محرمانه شده است! / استقلال از حمایت مجیدی ضرر نمی‌كند

عکس خبري -فريادشيران: عاملان قرارداد ويلموتس بايد پاسخگو باشند/ فوتبال ايران در دست دلالان است فريادشيران: اساسنامه فدراسيون فوتبال خيلي محرمانه شده است! / استقلال از حمايت مجيدي ضرر نمي‌کند

پیشكسوت فوتبال ایران گفت: قرارداد تاج با ویلموتس مانند قرارداد تركمانچای است و نباید فراموش شود.

به گزارش نما، ناصر فریاد شیران در خصوص پرونده قرارداد ویلموتس اظهار داشت: در حال حاضر قرارداد تاج با ویلموتس فراموش‌ شده است و همه ذهن‌ها را به سمت کرونا و لیگ برتر سوق داده‌اند و قضیه قرارداد ویلموتس را کنار گذاشتند. درصورتی‌که نهادهای نظارتی باید ورود کرده و این موضوع را پیگیری کنند تا به نتیجه برسد. قرارداد تاج با ویلموتس مانند قرارداد ترکمانچای است و نباید فراموش شود.

درآمدهای حاصل از عملکرد تیم ملی در جام جهانی و مسابقات بین‌المللی متعلق به فوتبال کشور استه

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص درآمدهایی که فدراسیون فوتبال در زمان کی روش داشته عنوان کرد: ما در زمان کی روش که به جام جهانی صعود کردیم درآمدهای خوبی نصیب فدراسیون فوتبال شد. اما باید این را بدانیم که درآمدهای حاصل از عملکرد تیم ملی در جام جهانی و مسابقات بین‌المللی متعلق به فوتبال کشور است، نه فقط برای فدراسیون فوتبال که آن را برای خود می‌داند. بازیکنان تیم ملی در همین باشگاه‌های لیگ برتر رشد کرده و به تیم ملی دعوت‌شده‌اند. پس درآمدهای حاصل از عملکرد تیم ملی برای همه باشگاه‌ها است.

وی افزود: تاج کرونا و بیماری قلبی خود را بهانه کرد و از کشور خارج شد و دوباره به کشور بازگشت. این رفتارها افکار همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. چرا باید کسانی که این قراردادهای بی‌اساس را به فدراسیون فوتبال تحمیل کردند بدون هیچ‌گونه پاسخی به کار خود ادامه دهند.

او تصریح کرد: تاج به‌عنوان نفر اول در این قرارداد نقش داشت و ضررهای بسیار زیادی را هم به فوتبال کشور ما وارد کرد. باکارهایی که تاج انجام داد تمام شخصیت فوتبال ایران زیر سؤال رفت. چرا یک‌بار در خصوص نحوه بستن قراردادها باکسی مشورت نکردند؟ مگر ما در فدراسیون و فوتبال کشور پیشکسوت یا نماینده حقوقی نداریم؟

بهروز زنجانی بروسلی فوتبال ایران است

ناصر فریاد شیران در خصوص قرارداد ویلموتس گفت: کسی مانند بهروز زنجانی که بروسلی فوتبال ایران است، به دلیل ثروتی که دارد در فوتبال ایران هر کاری می‌کند. اعضای فدراسیون توسط بهروز زنجانی به ترکیه رفتند و با ویلموتس در ترکیه قرارداد بستند. کجای دنیای فوتبال قرارداد یک سرمربی به این شکل ثبت می‌شود؟ مسئولان فدراسیون باید سرمربی موردنظر خود را دعوت کنند، در فدراسیون با او صحبت و سوابق او را بررسی و بعد با وی قرارداد ثبت کنند. طبق قرارداد تاج با ویلموتس در این روزهای بحرانی کشور باید روزانه مبلغ بسیار زیادی را به او بپردازیم. ویلموتس الان کجای فوتبال دنیا است؟ فقط بار هزینه ویلموتس بر دوش مردم ایران است.

او ادامه داد: چرا تاج کاری را که کرده است بر گردن نمی‌گیرد، کار ناشیانه‌ای انجام دادند و فوتبال ایران را با مشکلات بسیار زیادی مواجه کردند. امام صادق (ع) می‌فرماید: "فرقی نمی‌کند که خیانت کرده باشی یا مال مرا هدر داده باشی". خائن باکسی که به کار وارد نیست و ناکارآمد است و کار را بر عهده می‌گیرد، هیچ فرقی نمی‌کند. تاج در اصل به فوتبال ما خیانت کرد. بعد از قرارداد تأسف‌بار با ویلموتس در مصاحبه تلویزیونی هم اعلام کردند که مربی خوبی آوردیم. کدام مربی خوب؟ شما پرونده کاری ویلموتس را نگاه کنید، رئیس فدراسیون بلژیک که یک ایرانی است او را قبول نکرده و از تیم ملی این کشور هم اخراج کرده است. چرا ما باید کسی که چنین کارنامه‌ای دارد را سرمربی تیم ملی ایران کنیم. مانند اسکوچیچ، او با چه کارنامه‌ای سرمربی تیم ملی ایران شد؟

فریادشیران: عاملان قرارداد ویلموتس باید پاسخگو باشند/فوتبال ایران در دست دلالان است

به بهانه تعلیق فدراسیون فوتبال وزارت ورزش را کنار گذاشتند

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به اساسنامه فدراسیون فوتبال نیز بیان کرد: وزارت ورزش می‌تواند اقداماتی را انجام دهد، اما گفتند اگر دولت در فدراسیون دخالت کند فدراسیون فوتبال تعلیق می‌شود، با این بهانه‌ها وزارت ورزش را کنار گذاشتند و در حال حاضر سلطانی فر و علی نژاد هم در مجمع حضور ندارند. منع کردن استقلال و پرسپولیس از گرفتن بازیکن خارجی از سوی وزارت ورزش بسیار کار خوبی بود. اما دلالان نمی‌گذارند بعضی از این قوانین اجرا شود. امروزه دلالان صاحبان اصلی ورزش کشور ما هستند و فوتبال ما را اداره می‌کنند. بعضی از رسانه‌ها مسیر خود را گم کردند و قلم خود را فروخته‌اند و وارد این چرخه دلالی شده و به دلالان کمک می‌کنند.

او در ادامه گفت: یک مدیرعاملی که در یک باشگاه ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی به‌جا گذاشته در حال حاضر مدیرعامل باشگاه دیگری شده است. وقتی بازرسی کل کشور طی یک گزارش اعلام می‌کند این فرد ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی به‌جا گذاشته چرا دوباره او را مدیرعامل یک تیم دیگری می‌کنند که وضعیت فوتبال ما بدتر از همیشه شود. شگرد این مدیرعامل استخدام بازیکنان خارجی بی‌کیفیت است.

وی تصریح کرد: چرا وقتی بوناچبچ که کارنامه‌ای مشخص دارد بازهم به‌عنوان سرمربی تیم ذوب‌آهن انتخاب می‌شود؟ مگر در این چند سال عملکرد او را ندیده‌ایم؟ این‌ها همه کار دلالانی است که فدراسیون ما را در دست گرفتند. ما در ایران سرمربی نداریم؟ در اصفهان سرمربی خوب نداریم که بوناچیچ باید بیاید و سرمربی شود؟

دلالان کاری کردند که بزرگان و باتجربه‌های فوتبال ما نابود شوند

فریاد شیران در خصوص دلالی در فوتبال ایران گفت: مربیان بسیار خوبی داریم اما کاری کردند که مربیانی مانند منصور ابراهیم‌زاده مهاجرت کنند و از ایران بروند. دلالان کاری کردند که بزرگان و باتجربه‌های فوتبال ما نابود شوند. منصور ابراهیم‌زاده به خاطر حرف‌ها و بی‌مهری‌هایی که شد، رفت. با بودن مربیان خوب در ایران، رفتند یک مربی را آوردند که اصلاً در حد سطح فوتبال ایران هم نیست. همه این شرط‌بندی‌ها هم از همین دلالان و مافیای فوتبال شکل می‌گیرد.

هیچ‌چیز جلودار بازیکنان و مربیان منشوری نیست

وی درباره مافیای فوتبال ایران نیز اظهار داشت: فوتبال ما به‌قدری ذلیل‌ شده است که دلال‌ها هر کاری می‌توانند انجام می‌دهند. درگذشته مافیای فوتبال بازیکنان را جابه‌جا می‌کردند، اما در حال حاضر از مدیرعامل تا بازیکن را خودشان انتخاب می‌کنند. این حجم از دلالی برای فوتبال ایران هیچ معنی ندارد، چراکه نظارت در فوتبال بسیار کم است و به همین دلیل مشکلات فوتبال ما رفته‌رفته زیادتر می‌شود. همین رفتارها باعث شده است تا هیچ چیز جلودار بازیکنان و مربیان منشوری نباشد.

فوتبال باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص شرایط فوتبال ایران گفت: باید برای فوتبال فکری اساسی کنیم، چراکه فوتبال ورزشی است که همه مردم آن را دوست دارند و در واقع فوتبال ویترین ورزش‌ ما است و باید توجه‌ بسیار زیادی به آن شود. رسانه‌ها هم بیشترین خبری که به آن می‌پردازند فوتبال است. بدنه فوتبال باید اصلاح بشود.

او افزود: وقتی وزیر ورزش به وزارت اطلاعات نامه می‌زند، باید پیگیری شود تا فوتبال ایران از این آلودگی نجات پیدا کند. وزارت اطلاعات می‌تواند خیلی راحت دست دلالان را قطع کند، چرا کار را به امروز و فردا موکول می‌کنند؟ درباره قرارداد ویلموتس باید پاسخگو باشند و همه‌چیز را توضیح بدهند. هرکسی هم در این پرونده دست داشته و مقصر بوده است، باید نسبت به پول بی‌زبانی که از دست‌رفته اموالش مصادره شود. به بیت‌المال توجه نشود، روزبه‌روز مشکلات بسیار زیادتری به وجود می‌آید.

فریادشیران: عاملان قرارداد ویلموتس باید پاسخگو باشند/فوتبال ایران در دست دلالان است

جذب سرمربی و یا بازیکن خارجی در شرایط فعلی خیانت به فوتبال کشور است

فریادشیران با اشاره به جذب سرمربی و بازیکن خارجی گفت: هر مدیرعاملی شروع به کار می‌کند، می‌خواهد بازیکن خارجی جذب کند. در شرایط کنونی و حساس کشور هر مدیرعاملی اقدام به جذب سرمربی و یا بازیکن خارجی کند به فوتبال کشور خیانت کرده است. اگر خارجی‌ها بهتر هستند، چرا مدیرعامل خارجی جذب نمی‌کنند؟ چرا فقط بازیکن خارجی جذب می‌کنند؟ در حال حاضر هم به مربی و بازیکن خارجی نیاز نداریم، چراکه استعدادهای درخشان زیادی در کشور وجود دارند و باید شکوفا شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من به مربیان و بازیکنان داخلی امید دارم و قطعاً اگر سرمایه‌گذاری درستی بر روی بازیکنان انجام شود، در آینده بسیار نزدیک شاهد انتقال بازیکنان ایرانی و جوانان ایران به لیگ‌های معتبر خارجی خواهیم بود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۳۹۹/۵/۸

اخبار مرتبط