بانكی پور: طرح تعالی خانواده صرفا بخشی از انتظارات جمعیتی مقام معظم رهبری را محقق می سازد

عکس خبري -بانکي پور: طرح تعالي خانواده صرفا بخشي از انتظارات جمعيتي مقام معظم رهبري را محقق مي سازد

یك عضو كمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینكه طرح جمعیت و تعالی خانواده صرفا جزئی از آن هدفی است كه ما در كمیسیون ویژه جمعیت و خانواده به دنبال آن خواهیم بود، تاكید كرد: این طرح صرفا می تواند بخشی از انتظارات مقام معظم رهبری را در حوزه جمعیت و خانواده محقق سازد.

به گزارش نما،امیر حسین بانکی پور فرد در گفت و گو با ایسنا درباره طرح جمعیت و تعالی خانواده که اخیرا در دست بررسی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، گفت: این طرح در دوره های پیشین مجلس به تصویب نرسیده بود که در این مجلس مطرح شدن آن با امضای ۸۰ نفر از نمایندگان درخواست شد، هیات رییسه مجلس نیز این طرح را به صورت مشترک به چهار کمیسیون ارجاع داد که یکی از این کمیسیون ها کمیسیون فرهنگی است.

وی افزود: این طرح در دو دوره پیشین میان مجلس، شورای نگهبان و دولت در رفت آمد بود که در هر بار این روند رفت و آمد تغییراتی را شاهد بوده است، حال قرار است چهار کمیسیون به صورت مشترک بر روی این موضوع بحث کنند ولی کمیسیون فرهنگی معتقد است که باید به عنوان کمیسیون اصلی این طرح را مورد بررسی قرار دهد و دیگر کمیسیون ها به عنوان کمیسیون فرعی عمل کنند و یا اینکه این طرح کلا در دست کمیسیون فرهنگی باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص اینکه آیا این طرح می تواند پاسخگوی تمام دغدغه های کمیسیون فرهنگی در حوزه جمعیت و خانواده باشد یا خیر؟ بیان کرد: خیر، این طرح صرفا جزئی از آن چه ما در کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده به دنبال آن خواهیم بود است.

وی اضافه کرد: خلط مبحثی در این حوزه ایجاد شد چرا که عده ای مطرح کردند اگر این طرح همان است که ما در حوزه خانواده و جمعیت به دنبال آن هستیم پس دیگر نیازی به تشکیل کمیسیون ویژه نیست و کمیسیون فرهنگی همین طرح را به بررسی بگذارد، اما این طرح در این سال ها تغییرات زیادی را شاهد بوده و صرفا بخشی از انتظارات مقام معظم رهبری را در حوزه جمعیت و خانواده می تواند محقق سازد، برای برآورده کردن کامل انتظارات ایشان و اهداف و دغدغه های حوزه جمعیت و خانواده باید بررسی وسیعتری در کمیسیون ویژه داشته باشیم.

۱۳۹۹/۵/۱۱

اخبار مرتبط