خرید 100 میلیون دوز واكسن كرونا توسط آمریكا

عکس خبري -خريد 100 ميليون دوز واکسن کرونا توسط آمريکا

آمریكا كه سیر بی‌سابقه‌ای را در مرگ و میر ناشی از ویروس كرونا تجربه می‌كند، قراردادی به منظور خرید ۱۰۰ میلیون دورز از واكسن آزمایشی كرونا به امضا رساند.

به گزارش نما، دولت آمریکا با دو شرکت دارویی اروپایی قرارداد خرید ۱۰۰ میلیون دوز واکسن آزمایشی ویروس کرونا را منعقد کرده است.

اخبار بین الملل- بنا به اعلام مقامات آمریکا، قرارداد خرید واکسن آزمایشی کرونا ۲.۱ میلیارد دلار هزینه برای دولت در برداشته است. بر مبنای این توافق، آمریکا این مبلغ را به دو شرکت دارویی فرانسوی و انگلیسی پرداخت می‌کند تا واکسن کافی برای ۵۰ میلیون نفر را فراهم کند. همچنین قرار است ۵۰۰ میلیون دوز دیگر از این واکسن نیز در آینده خریداری شود. گفته می‌شود این قرارداد بخشی از تلاش دولت دونالد ترامپ برای تسریع دسترسی به واکسن ویروس کرونا تا پایان سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.

روز جمعه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرد انتظار می‌رود تا ۲۲ ماه اوت شمار جانباختگان ویروس کرونا به ۱۶۸ تا ۱۸۲ هزار تن برسد. همچنین پیش بینی می‌شود در آلاباما، نیویورک، پورتوریکو، تنسی و واشنگتن سیر مرگ و میر‌های کرونا شیب صعودی تندی را تجربه کند. از اوایل ژوئن میزان مرگ و میر‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به شدت رو به افزایش گذاشته است. روز چهارشنبه اعلام شد در هر دقیقه یک آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهد.



بنا به آخرین آمار بدست آمده، آمریکا در حال حاضر با بیش از ۴.۵ میلیون مبتلا به ویروس کرونا همچنان با اختلاف فاحش در صدر کشور‌های دنیا قرار دارد. از این تعداد ۱۵۲ هزار تن جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

۱۳۹۹/۵/۱۱

اخبار مرتبط