نوری: از استقلال تماس نداشتم اما با سرپرستان پرسپولیس و تراكتور صحبت كردم/ اسكوچیچ را خوب نمی‌شناسم

عکس خبري -نوري: از استقلال تماس نداشتم اما با سرپرستان پرسپوليس و تراکتور صحبت کردم/ اسکوچيچ را خوب نمي‌شناسم

سرمربی پیشین تیم‌های فوتبال وردربرمن و هرتا برلین گفت كه شناخت چندانی از سرمربی تیم ملی ایران ندارد.

به گزارش نما، الکساندر نوری درباره اصل و نسب ایرانی خود اظهار داشت: من دورگه هستم و پدرم ایرانی و مادرم آلمانی است. من سه دفعه به ایران آمدم و عاشق زبان سعدی و ایران هستم. ما در ابتدا روزهای سختی با کرونا داشتیم و از کادر درمانی برای این همه زحمت تشکر می‌کنم.

وی درباره همکاری کوتاه‌مدت خود با باشگاه هرتابرلین و یورگن کلینزمن تصریح کرد: من با کلینزمن خیلی دوست هستم. ما در زمان کرونا خیلی با هم صحبت و به هم کمک کردیم. من کار ورزشی هرتا برلین را انجام می‌دادم و او تیم را مدیریت می‌کرد.

سرمربی پیشین وردربرمن در پاسخ به این پرسش که آیا سایر مربیان ایرانی هم می‌توانند در لیگ‌های معتبر اروپا فعالیت کنند یا خیر، گفت: حتماً، چرا که نه. ما مربیان خیلی خوب و عالی با مهارت‌های برجسته داریم. من مربیگری را از آکادمی جوانان آغاز کردم و استعداد جوانان را پرورش دادم. در 10 سالِ بعد در چهار لیگ حرفه‌ای آلمان مربیگری کردم و هرتابرلین دومین تیم من در بوندس‌لیگا بود که تجربه‌ای بی‌نظیر برایم محسوب می‌شد.

نوری درباره مذاکره با تیم ملی ایران و باشگاه‌های ایرانی از جمله استقلال و پرسپولیس بیان کرد: استقلال با من تماسی نداشت. با پرسپولیس هم یک بار تماس داشتم و با سرپرست این تیم و البته تراکتوری‌ها صحبت کردم، اما صحبت‌ها خیلی جدی نبود و پیشنهادی نشد. درباره تیم ملی هم تماسی نداشتم، اما همیشه آرزو دارم روزی در وطن پدرم کار کنم. البته اگر موقعیت اجازه بدهد و پروژه درستی باشد.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران درباره ارتباط نزدیک خود با لژیونرهای پیشین ایرانی در آلمان خاطرنشان کرد: بله، با وحید هاشمیان و مهدی مهدوی‌کیا خیلی دوست هستم. بعضی اوقات وقتی در هامبورگ یکدیگر را می‌بینیم، چند ساعت با هم گپ می‌زنیم.

سرمربی پیشین هرتابرلین در پاسخ به این پرسش که فدراسیون فوتبال آلمان در شیوع کرونا، چگونه به فوتبال ادامه داد، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال آلمان کار بسیار خوبی کرد. برگزاری مسابقات بدون تماشاگران کاری به خصوص بود، اما کاری کرد تا تمام اروپا به آلمان نگاه کنند و بازی‌ها را بسیار خوب اداره کرد.

نوری درباره کسل‌کننده بودن قهرمانی‌های متوالی بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا گفت: وقتی فوتبال اروپا را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم تیم‌هایی چون یوونتوس و رئال مادرید، پول و بازیکنان خوب زیادی دارند و نمی‌توان کاری کرد. آنها بهترین بازیکنان را می‌خرند.

وی در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان از تجربه فوتبال آلمان برای پیشرفت استفاده کرد، گفت: مربیان در آکادمی خیلی کار می‌کنند. آلمانی‌ها 10 ماه در آکادمی‌ها به مربیان یاد می‌دهند چگونه با بازیکنان کار کنند و به همین خاطر با تیم خیلی خوب بازی می‌کنند.

سرمربی پیشین وردربرمن در مورد دراگان اسکوچیچ و تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: من اسکوچیچ را خیلی خوب نمی‌شناسم، اما هر روز دعا می‌کنیم تیم ملی جلو بیاید و همه بازی‌های آخرش را ببرد.

نوری درباره علاقه‌اش به ایران و اینکه اسامی فرزندان خود را هم از نام‌های ایرانی انتخاب کرده است، خاطرنشان کرد: درست است. من افتخار می‌کنم که ایرانی هستم و همیشه آرزوی من این بوده است که در وطن پدرم کار کنم، البته اگر موقعیت اجازه دهد و پروژه درستی در کار باشد.

۱۳۹۹/۵/۱۳

اخبار مرتبط