دستگیری ۲۴۴ مجرم حرفه‌ای در تهران

عکس خبري -دستگيري ??? مجرم حرفه‌اي در تهران

رییس پلیس پایتخت از دستگیری ۲۴۴ سارق و مجرم حرفه‌ای در پایتخت خبر داد.

به گزارش نما،سردار حسین رحیمی در اجرای سومین مرحله از طرح کاشف که ظهر امروز برگزار شد، گفت: سومین مرحله از طرح کاشف با مشارکت و همکاری پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به مرحله اجرا درآمد و در جریان آن ۲۴۴ نفر از سارقان حرفه‌ای دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ۴۹ باند سرقت نیز شناسایی و منهدم شد، گفت: دستگیر شدگان مرتکب جرائمی نظیر قتل، جرائم مسلحانه، آدم ربایی ، تجاوز و ... شده بودند.

رحیمی همچنین از دستگیری ۵۳ نفر از محکومان فراری که سال‌های سال به زندان رجوع نکرده بودند خبر داد و گفت: کشف هشت قبضه سلاح گرم و جنگی به همراه ده ها پوکه و فشنگ از دیگر کشفیات این طرح است.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در این مرحله از طرح کاشف حدود ۷۰ درصد از متهمان دستگیر شده سابقه دار هستند.

وی اضافه کرد: تا کنون از افراد دستگیر شده چهار هزار و ۲۵۵ فقره سرقت کشف شده است. همچنین چهار باند کلاهبرداری که اعضایش مرتکب بیش از۱۶۰۰ فقره کلاهبرداری شده بودند، نیز دستگیر شدند.

رحیمی از شناسایی و دستگیری افرادی که که در ششم مردادماه صاحب کار خود را به قتل رسانده بودند نیز خبر داد و گفت: سه متهم قصد فرار از مرز را داشتند که دستگیر شدند. آنها همچنین اقرار کردند که مرتکب یک فقره قتل دیگر در شمال کشور شده اند.

رییس پلیس پایتخت گفت: شناسایی و انهدام باند جعل اسناد و همچنین انهدام باند سازنده طلاهای کم عیار که سال‌ها فعالیت داشته و بالغ بر ۴۰۰ کیلو مس را در طلاها مخلوط کرده بودند از دیگر کشفیات پلیس بوده است.

به گفته رحیمی، در سومین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی پایتخت، ۲۰ نفر از قاچاقچیان مطرح نیز دستگیر شدند که از آنها بالغ بر ۵۰۰۰ انواع و اقسام لوازم خانگی و صنعتی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال کشف و ضبط شده است که از جمله آن می‌توان به ۳۰۰ هزار متر پارچه خارجی، پنج تن گردو و بادام خارجی اشاره کرد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در چهارماهه اول امسال ۴۲ درصد افزایش کشفیات در حوزه قاچاق کالا داشته‌ایم. در چهارماهه ۳۹ مورد پرونده زمین خواری را رسیدگی کردیم و ۷.۵ هکتار زمین در تهران که ارزشی بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان دارد رفع تصرف شده است.
ایسنا

۱۳۹۹/۵/۱۴

اخبار مرتبط