هشدار جدی روسیه به رژیم صهیونیستی درباره تداوم حملات به سوریه

عکس خبري -هشدار جدي روسيه به رژيم صهيونيستي درباره تداوم حملات به سوريه

وزارت خارجه روسیه با محكوم كردن حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه، به تل‌آویو هشدار داد از تكرار اقداماتی كه عواقب خطرناكی برای منطقه غرب آسیا دارد، بپرهیزند.

به گزارش نما، حمله هوایی شامگاه دوشنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه با واکنش شدید روسیه مواجه شد.

وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای گفت: «در شامگاه سوم آگوست، نیروی هوایی اسرائیل حملاتی را به مواضع ارتش سوریه، به بهانه تلاش ادعایی روز قبل از آن توسط افراد ناشناس برای بمب‌گذاری نزدیک مرز بلندی‌های جولان اشغالی انجام داد. نیازی نیست که بگوییم اسرائیلی‌ها،‌ سوریه را مقصر آن حادثه دانستند».

به نوشته وبگاه این وزارتخانه، در ادامه بیانیه آمده است: «بر اساس گزارش‌های اخیر، این حمله هوایی پست‌های دیدبانی، سلاح‌های ضد هوایی، سیستم‌های راداری و پست‌های فرماندهی ارتش سوریه را هدف قرار داد».
وزارت خارجه روسیه با هشدار به رژیم صهیونیستی درباره تداوم اینگونه تجاوزهای هوایی به خاک سوریه، گفت: «ما این اقدامات را قاطعانه محکوم می‌کنیم و نگرانی شدید خود را از وخیم شدن دوباره روابط بین سوریه و اسرائیل بیان می‌کنیم».

مسکو تاکید کرد: «ما به سران اسرائیل درباره تکرار گام‌هایی که مملو از عواقب خطرناک برای تمام خاورمیانه است، هشدار می‌دهیم. ما از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه حمایت کرده و از هر دو طرف می‌خواهیم از خود خویشتن‌داری نشان داده و مانع از افزایش بیشتر تنش‌ها شوند».

در واپسین دقایق شامگاه دوشنبه بود که خبرگزاری سانا گزارش داد پدافند دفاع هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حریم هوایی ریف دمشق مقابله کرد . المیادین نیز اعلام کرد که یک بالگرد رژیم صهیونیستی منطقه القحطانیه در ریف القنیطره را در جنوب سوریه هدف قرار داد.

پیش از آن ارتش رژیم صهیونیستی بامدا دوشنبه مدعی شد یک گروه چهار نفره را که در حال بمب‌گذاری در کنار فنس‌های امنیتی در مرز جولان اشغالی بودند، از پای درآورده است. صهیونیست‌ها در آن زمان ادعا کردند دولت سوریه را مسئول هرگونه اقدام علیه خود می‌داند و اجازه نخواهد داد حاکمیت این رژیم نقض شود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با پذیرفتن مسئولیت حمله هوایی شب گذشته به مواضعی در سوریه، مدعی شد کسانی که گروه نفوذی به جولان اشغالی را فرستاده بودند هدف قرار گرفتند.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۵/۱۵

اخبار مرتبط