محسن كیایی در «هم گناه»؛ نماد یك پسر شرقی

عکس خبري -محسن کيايي در «هم گناه»؛ نماد يک پسر شرقي

اگر «هومن سیدی» توانست در سریال «عاشقانه» با خلق شخصیت «پیمان» شكل و شمایل یك جوان یله، بدون آرمان، و عصیان زده را به خوبی به تصویر بكشد. «محسن كیایی» نیز در «هم گناه» توانسته تنه به تنه او با نقش «آرمان» جلو برود.


به گزارش نما، اگر «هومن سیدی» توانست در سریال « عاشقانه » با خلق شخصیت «پیمان» شکل و شمایل یک جوان یله، بدون آرمان، و عصیان زده را به خوبی به تصویر بکشد. «محسن کیایی» نیز در «هم گناه» توانسته تنه به تنه او با نقش «آرمان» جلو برود.

اخبار چهره ها - هر چند تفاوت‌های زیادی در هر دوشخصیت و نقش وجود دارد؛ اما وجه مشترک هر دو این شخصیت‌ها در دو چیز است. اول هر دو جوانانی هستند که در شرایط زیستی و اجتماعی امروز جامعه قابل درک، فهم و پذیرش هستند. دوم هم اینکه هیچ کدام (پیمان و آرمان) شخصیت‌های اصلی قصه و داستان نیستند ولی موتور محرک و پشیبرنده روایت هستند و به نوعی نقش کاتالیزور بین شخصیت‌ها را نیز ایفا می‌کنند.

«آرمان» با بازی خوب، باور پذیر و راحت « محسن کیایی » کسی است که راه و روش و مسلک خودش را دارد. هر چند شاید از نظر جامعه و حتی خانواده رفتارهایش در هنجار‌های عرفی و شرعی نگنجند، ولی او طریقت و مرام خودش را دارد. در عین حال که اهل دوز و کلک خالی بندی است ولی حواسش به اطرافیانش، خانواده و دوستانش هست. اگر مشکلی برای هر کدام پیش بیاید برای کمک کردن اولین نفر است. با محبت است و خوشمره بازی‌ها و نمک پراکنی هایش تودلبروست.

برای پیدا کردن «آرمان» نیازی نیست که راه دوری برویم. یک پسر شرقی که سر بچرخانیم دور و برمان حتما یکی از همین جوان‌ها را پیدا می‌کنیم. در دوستانمان، محل کار، همسایگی و یا در بین اقوام فط و فراوان هستند کسانی که شخصیتشان شبیه «آرمان» قصه « هم گناه » ست.

محسن کیایی چهره سمپاتی دارد و ترکیب آن با شوخی‌های ذاتی اش ناخودآگاه مخاطب را به خود نزدیک می‌کند برای همین است که حضور او در موقعیت‌های جدی نیز ممکن است گاهی خنده به لب مخاطب بیاورد.

تلاش «کیایی» برای به تصویر کشیدن وجه متفاوتی از خود در موارد بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفته همانند شخصیت «برات علی» طلبه‌ای که در دوراهی عشق و حوزه می‌ماند یا شخصیت «مهران» در فیلم «آستیگمات» که نتیجه برخورد غلط یک خانواده است، اما نمی‌خواهد این موضوع برای فرزندش تکرار شود

او نقش‌های شیرین و مکمل شخصیت محور را همراه به درستی ایفا می‌کند؛ در فیلم‌های کمدی ترکیب او با یک پرسناژ دوم می‌تواند یک کمدی مهیج و جذاب، چون «بارکد» و «لونه زنبور» را نتیجه دهد

اما در «هم گناه» شرایط کمی فرق می‌کند «کیایی» انتقاد‌هایی را دریافت کرده بود و تمایل داشت متفاوت‌تر از قبل ظاهر شود؛ او که یکی از نویسندگان اصلی سریال است ابتدا تمایل داشت نقش «پیمان» را ایفا کند؛ نقشی که با توجه به پیچیدگی کاراکتر می‌تواند نقش جذابی برای هر بازیگری باشد، اما «مصطفی کیایی» برادر او با توجه به این که از ویژگی‌های بازی او به خوبی باخبر است به او توصیه می‌کند نقش «آرمان» را بازی کند.

به جرئت می‌توان گفت درست ترین انتخاب ممکن برای نقش «آرمان»، محسن کیایی، است. شخصیتی که وجه تشابهات زیادی با نوع بازی او دارد؛ آرمان یک بچه طلاق است و تمام وقت خود را با دوست صمیمی ش «سامان» به دختر بازی و الواتی مشغول است؛ اما زمانی که عشق به سراغ او می‌آید او را از یک فردی بی مسئولیتی و باری به هر جهت به مردی عاقل و پخته تبدیل می‌کند. فیزیک کیایی، نمک ذاتی اش او را مناسبت‌ترین گزینه برای این نقش قرار می‌دهد.


۱۳۹۹/۵/۲۰

اخبار مرتبط