در انتظار چهارمین دربی تاریخ جام حذفی

عکس خبري -در انتظار چهارمين دربي تاريخ جام حذفي

استقلال و پرسپولیس برای اولین بار در تاریخ، در مرحله نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم می روند.

به گزارش نما، پس از انجام قرعه کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی، تیم ها حریفانشان را شناختند و مقرر شد تا نود و سومین شهرآورد تهران، در مرحله نیمه نهایی جام حذفی انجام گیرد.


اولین شهرآورد حذفی


استقلال و پرسپولیس اولین بار در جام حذفی فصل 67-68 به مصاف هم رفتند. دیدار دو تیم که با قضاوت هادی دزفولی انجام شد، با تساوی بدون گل به پایان رسید تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم برنده باشد. سرخپوشان موفق شدند با نتیجه 4 بر 2 از سد استقلال عبور کنند و راهی مرحله نیمه نهایی شدند هر چند که در دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شاهین اهواز شدند و از دور رقابت ها کنار رفتند. شاهین اهواز در دیدار پایانی در مجموع 2 دیدار رفت و برگشت، 5 بر 2 از سد ملوان گذشت و قهرمان شد.

تنها شهرآورد فینال


استقلال و پرسولیس تنها یکبار و در بیستم تیر ماه 78 در فینال جام حذفی به مصاف هم رفتنه اند. آن دیدار که قضاوتش برعهده محمد کوسا از سوریه بود، تا دقیقه 85 با نتیجه مساوی یک – یک دنبال می شد. مهدی هاشمی نسب و سهراب بختیاری زاده گل های دو تیم را به ثمر رسانده بودند تا اینکه افشین پیروانی در دقیقه 85 با یک ضربه سر توانست دروازه استقلال را باز کند و پرسپولیس توانست با سرمربیگری علی پروین به مقام قهرمانی لیگ و جام حذفی برسد.

پرویز سوبله چوبله


در جام حذفی فصل 90-91، در مرحله یک چهارم نهایی شاهد شهرآورد شماره 74 بودیم. در آن بازی که قضاوتش را هدایت ممبینی برعهده داشت، تلاش دو تیم در پایان 90 دقیقه، گلی در پی نداشت و کار به وقت های اضافی کشیده شد. در وقت های اضافه، استقلال طوفانی ظاهر شد و در عرض 10 دقیقه، سه بار دروازه پرسپولیس را باز کرد. مجتبی جباری ستاره بی چون و چرای استقلال در آن دیدار بود و در دقایق 96 98 دو بار توانست دروازه علیرضا حقیقی را باز کند. اسماعیل شریفات در دقیقه 106 نیز گل سوم آبی پوشان را به ثمر رساند تا استقلال با 3 گل از سد پرسپولیسِ حمید استیلی عبور کند. پس از آن بازی، هواداران استقلال به دلیل 4 پیروزی پیاپی مقابل پرسپولیس، به پرویز مظلومی لقب پرویز سوبله چوبله دادند. آبی پوشان در نیمه نهایی از سد شهرداری یاسوج گذشتند و در دیدار فینال نیز در ضربات پنالتی با غلبه بر شاهین، قهرمان جام حذفی شدند.

حالا و در تاریخ 52 ساله دیدارهای دو تیم، استقلال و پرسپولیس برای اولین بار در مرحله نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم خواهند رفت تا برنده این دیدار، در بازی فینال به مصاف برنده دیدار تراکتورسازی و نفت مسجدسلیمان برود.
منبع: ورزش سه

۱۳۹۹/۵/۲۱

اخبار مرتبط