فرصت یك ماهه برای تعیین تكلیف زباله‌های عفونی مطب‌های اهواز

عکس خبري -فرصت يک ماهه براي تعيين تکليف زباله‌هاي عفوني مطب‌هاي اهواز

نهصد مطب و آزمایشگاه پزشكی در اهواز یك ماه مهلت دارند برای تعیین تكلیف جمع آوری زباله‌های عفونی خود اقدام كنند .

به گزارش نما، رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: طبق گزارش سازمان پسماند شهرداری اهواز تاکنون ۷۰۰ مطب و آزمایشگاه با این سازمان برای جمع آوری پسماند‌های عفونی خود قرارداد منعقد کرده‌اند ، اما تکلیف ۹۰۰ مطب دیگر هنوز معلوم نشده و حتی مشخص نیست چند واحد از آن‌ها فعال است.
فرصت یک ماهه برای تعیین تکلیف زباله‌های عفونی مطب‌های اهواز
علی بنی‌عگبه افزود: در جلسه کارگروه پسماند اهواز که اخیرا در فرمانداری تشکیل شد، مقرر شده ظرف یک ماه مطب‌های فعال شناسایی ، معرفی و آن‌هایی که تاکنون برای جمع آوری پسماند‌های عفونی خود اقدام نکرده‌اند، با شهرداری اهواز قرارداد منعقد کنند.

دبیر کارگروه مدیریت پسماند اهواز گفت:جمع آوری پسماند‌های عفونی به صورت مستقیم وظیفه شهرداری نیست و طبق قانون تولیدکننده تعهد دارد نسبت به بی‌خطرسازی آن‌ها اقدام کند، اما با تصمیم کارگروه مدیریت پسماند مقرر شد که شورای شهر اهواز مصوبه‌ای در این زمینه تصویب کند و شهرداری اهواز در قبال دریافت مبلغی از پزشکان، پیمانکاری را استخدام و این نوع پسماند را جمع آوری کند.


بیشتر بخوانید : تفاهم نامه ساماندهی حاشیه شهر اهواز

بنی‌عگبه ادامه داد: بر اساس دستورالعملی که شهرداری تهیه کرده هزینه مطب‌ها و آزمایشگاه در قبال جمع آوری پسماند‌های عفونی متفاوت بوده و طبق سطح بندی از ۲۵۰ هزار ریال تا سه میلیون ریال تعیین شده است و در حال حاضر روزانه هشت تا ۱۰ تن پسماند عادی و ۱۲ تن پسماند عفونی از بیمارستان‌های اهواز جمع آوری می‌شود .


صداوسیما

۱۳۹۹/۵/۲۲

اخبار مرتبط