ضرر كرونا به فعالان صنایع دستی آذربایجان‌شرقی

عکس خبري -ضرر کرونا به فعالان صنايع دستي آذربايجان‌شرقي

مدیركل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌ شرقی گفت: شیوع ویروس كرونا ۱۳ هزار فعال صنایع دستی این استان را دچار مشكل كرده است.

به گزارش نما،احمد حمزه زاده افزود: آذربایجان شرقی دارای ۸۰ رشته هنری با بیش از ۱۳ هزار هنرمند فعال در حوزه صنایع‌دستی است که بخش عمده آن‌ها را هنرمندان روستایی تشکیل می‌دهند و به دنبال شرایط ویژه کشور در دوران کرونایی متحمل خسارات سنگین مالی متعددی شده‌اند.

وی ادامه داد: شرایط حاضر اگرچه تأثیری بر تولید آثار هنری داشته است، اما با توجه به توقف صنعت گردشگری طی ۶ ماه گذشته، شرایط عرضه و به تبع آن چرخه اقتصادی این حوزه با چالش‌ها و موانع متعددی روبرو شده است که راه برون‌رفت از این چالش پرداخت تسهیلات ویژه به هنرمندان برای بهبود وضعیت معیشتی و عرضه محصولات است.

حمزه زاده مشارکت و همیاری بانک رسالت با اداره کل میراث فرهنگی استان را فرصتی مناسب برای ایجاد تسهیلات ویژه هنرمندان صنایع دستی و فعالان حوزه بومگردی برشمرد و گفت: مشارکت این بانک می‌تواند بسیاری از چالش‌ها و موانع پی شروی هنرمندان صنایع‌دستی استان را با پرداخت تسهیلات و همچنین تعریف سازوکاری مناسب برای حمایت و فروش آثار تولیدی هنرمندان از میان بردارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: برای رونق بخشی به فعالیت حوزه بوم گردی آذربایجان شرقی، تعریف تسهیلات ویژه برای فعالان این حوزه در روستا‌ها می‌تواند اقدامی مؤثر در توسعه این صنعت و ارتقای سفر‌های داخلی با تمرکز بر ظرفیت‌های طبیعی و روستایی باشد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

۱۳۹۹/۵/۲۲

اخبار مرتبط