كشف گوشت‌های فاسد در جنوب تهران

عکس خبري -کشف گوشت‌هاي فاسد در جنوب تهران

پلیس در اعلام مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از كشف بیش از ۲ تن گوشت فاسد بسته‌بندی شده قبل از توزیع در بازار در دو انبار جداگانه در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش نما، از پایگاه خبری پلیس، سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران افزود: روز گذشته ماموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران از محل جمع آوری گوشت های فاسد و بسته بندی مجدد آن در دو انبار جداگانه در جنوب تهران مطلع شدند. ماموران با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند هویت مالک انبارها و محل بسته بندی گوشت های فاسد را در حوالی خیابان ۱۷شهریور شناسایی و با هماهنگی شبکه بهداشت و سازمان دامپزشکی برای بررسی دقیق موضوع به محل مذکور اعزام شدند.

سردار هداوند، اظهار داشت: ماموران در بازرسی از این محل ها بیش از ۲ تن گوشت بسته بندی و یخ زده آماده ارسال به بازار کشف و مالک انباری ها را دستگیر کردند. بر اساس نظر کارشناس دامپزشکی همه گوشت های کشف شده فاسد است، و این گوشت ها معدوم شد. با تکمیل تحقیقات مقدماتی پرونده ای در این خصوص تشکیل و متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

کشف آلات موسیقی زیر بار سنگ آهن

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: مأموران انتظامی شهرستان بندر عباس محموله ۱۵ میلیاردی آلات موسیقی قاچاق در پوشش بار سنگ آهن اسفنجی از یک دستگاه کامیون کشف شد در پی دریافت خبری مبنی بر قاچاق کالا در نوار ساحلی روستاهای شهرستان بندرعباس و انتقال به سایر استان های همجوار بلا فاصله تیم عملیاتی تشکیل و پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از اعزام و بررسی محل، موفق به شناسایی یک دستگاه کامیون کشنده در نوار ساحلی روستای بوستانو که در حال بارگیری کالای قاچاق بود، شدند. مأموران در بررسی دقیق از این خودرو موفق به کشف مقادیری آلات و ادوات موسیقی از جمله ۲۲ دستگاه پیانو، ۱۴۰ دستگاه وای فای، ۹ هزارو۲۷۲ شاخه انواع گل مصنوعی، ۱۵ عدد صندلی پیانو به همراه متعلقات، ۴ کارتن دمام، یک دستگاه پرکاشن (جاز آلات موسیقی) که به طرز ماهرانه ای در پوشش ۲۷ تن سنگ آهن اسفنجی جاساز شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه ارزش ریالی محموله کشف شده بنا به نظرکارشناسان ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در این رابطه کامیون توقیف و یک متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

رهایی گروگان ۸۵ ساله در ساوجبلاغ

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ، افرادی که به انگیزه تصاحب اموال یک پیرمرد ۸۵ ساله او را ربوده بودند دستگیر و گروگان رهایی یافت.

در پی اعلام زنی مبنی بر ربوده شدن پدر ۸۵ ساله اش توسط ۲ مرد ناشناس در شهرجدید هشتگرد، بررسی موضوع در دستورکار پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفت. در تحقیقات اولیه کارآگاهان مشخص شد که فرزندان گروگان از همسر اولش که به مدت زیادی در خارج از کشور بوده اند و در این مدت نامبرده به دلیل مسائل مالی، اختلافاتی با همسر دوم و دختری که از او دارد داشته و نامبردگان در گذشته با سوء استفاده از تنهایی وی بیشتر اموالش را به نام خود کرده و او را به بیمارستان روانی منتقل کرده بودند.

پس از بازگشت یکی از فرزندان گروگان به کشور و جلوگیری از ادامه اقدامات همسر و دختر نامبرده، اختلافات بیشتر شده و ظن کارآگاهان برای ربایش گروگان توسط افراد پیش گفته قوت گرفت. در ادامه کارآگاهان با دعوت مظنون اصلی پرونده که دختر گروگان است، تحقیقات خود را بر روی وی آغاز کردند، نامبرده در ابتدا منکر موضوع شده و از آن اظهار بی اطلاعی کرد اما با مشاهده مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و به ربودن پدرش با همکاری ۲ نفر دیگر اقرار کرد.

با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه همدستان متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آن ها نیز دستگیر شدند، با روشن شدن ابهامات پرونده محل نگهداری گروگان در شهرستان ساوجبلاغ شناسایی و نامبرده به جمع خانواده اش بازگشت.

هدف گروگانگیران از این اقدام سرقت اموال فرد ربوده شده بود پس از تکمیل پرونده متهمان برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کلاهبرداری‌های تلفنی با ترفندهای برنده شدن در قرعه‌ کشی

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان در خصوص افزایش کلاهبرداری‌های مالی از طریق تماس‌های تلفنی و پیامکی به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی به شهروندان هشدار داد و گفت: کلاهبرداران پیامکی را با عنوان "شما برنده قرعه کشی ما شده‌اید و فورا با این شماره تماس بگیرید" به قربانیان ارسال می‌ کنند سپس به صورت تلفنی عنوان می‌کنند شما به علت خوش حسابی و یا دلایل دیگر در قرعه کشی برنده شده‌اید و از قربانی می خواهند برای دریافت جایزه خود به یکی از دستگاه‌های عابر بانک مراجعه نماید و سپس با راهنمایی وی و وارد کردن چندین کد اقدام به خالی نمودن حساب بانکی وی می‌کنند.

وی افزود: شهروندان هرگز به پیامک‌ها و یا تماس‌های تلفنی با عنوان شما برنده قرعه کشی ما شده‌اید توجه نکنند و اطلاعات حساب های بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند، همچنین در صورت برنده شدن جوایز مختلف نیازی نیست شهروندان برای دریافت جایزه خود به عابر بانک مراجعه کنند یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارسال کنند. مال باختگان زیادی با روش‌های مختلف توسط کلاهبرداران فریب خورده‌اند، اما حساب همگی آنها تنها به دلیل اعتماد بی‌جا به افراد ناشناس و در اختیار قرار دادن اطلاعات بانکی و یا مراجعه به دستگاه عابربانک و وارد کردن کدهای مختلف خالی شده است.

دستگیری گرداننده سایت جعلی فروش دارو در فضای مجازی

سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران گفت:: یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه کرد و با ارائه شکایت خود با دستور قضایی و موضوع برداشت غیر مجاز از حساب بانکی به صورت اینترنتی خواستار رسیدگی شد.

اوی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا پس از ثبت اظهارات شاکی تحقیقات فنی خود را آغاز کردند، بیان داشت : در این خصوص فرد یا افرادی که از طریق ایجاد سایت جعلی فروش آنلاین دارو اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند شناسایی شدند.

سرهنگ موسوی ادامه داد: شیوه این کلاهبرداران به نحوی بود که پس از ثبت سفارش از سوی مشتری در سایت مذکور و همچنین دریافت وجه، کالای مدنظر را ارسال نمی‌کردند و به مشتریان خود نیز پاسخگو نبودند.

وی بیان داشت: با شناسایی متهم و پس از هماهنگی با مقام قضایی، متهم به پلیس فتا احضار شد و طی بررسی‌های به عمل آمده بیان داشت به صورت مجازی اقدام به اخذ مجوز ایجاد درگاه پرداخت آنلاین کردم و با راه اندازی سایت سفارش دارو از شهروندان کلاهبرداری می‌کردم.

این مقام مسئول گفت: پس از تکمیل پرونده و درج اعترافات متهم، پرونده به همراه شاکی و متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای مربوطه ارسال شد.

سرهنگ سید نظام موسوی به مردم هشدار داد: شهروندان می‌بایست از سایت‌های داری مجوز قانونی اقدام به خرید و سفارش کالا نمایند و از پرداخت وجه به افرا

گرداننده سایت جعلی فروش دارو دستگیر شد

سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری گرداننده سایت جعلی فروش دارو در فضای مجازی خبر داد و گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه کرد و با ارائه شکایت خود با دستور قضایی و موضوع برداشت غیر مجاز از حساب بانکی به صورت اینترنتی خواستار رسیدگی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا پس از ثبت اظهارات شاکی تحقیقات فنی خود را آغاز کردند، گفت: در این خصوص فرد یا افرادی که از طریق ایجاد سایت جعلی فروش آنلاین دارو اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند شناسایی شدند.

سرهنگ موسوی ادامه داد: شیوه این کلاهبرداران به نحوی بود که پس از ثبت سفارش از سوی مشتری در سایت مذکور و همچنین دریافت وجه، کالای مدنظر را ارسال نمی‌کردند و به مشتریان خود نیز پاسخگو نبودند.

وی گفت: با شناسایی متهم و پس از هماهنگی با مقام قضایی، متهم به پلیس فتا احضار شد و طی بررسی‌های به عمل آمده بیان داشت به صورت مجازی اقدام به اخذ مجوز ایجاد درگاه پرداخت آنلاین کردم و با راه اندازی سایت سفارش دارو از شهروندان کلاهبرداری می‌کردم.

این مقام مسئول گفت: پس از تکمیل پرونده و درج اعترافات متهم، پرونده به همراه شاکی و متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای مربوطه ارسال شد.


مزاحم تلگرامی دستگیر شد

سرهنگ محمدپور رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی تلگرام کرده بود، خبر داد و گفت: با مراجعه دختر خانمی به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی در شبکه اجتماعی تلگرام برای وی مزاحمت ایجاد کرده، رسیدگی به این موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فردی خود را جای خانمی در گروه دوست یابی دخترانه جا زده و با جلب اعتماد اقدام به گرفتن تصاویر از وی نموده است. و سپس عکس‌های این خانم را برای وی ارسال کرده و تقاضای دوستی و ارتباط با او را داشته است. بعد از پیگیری کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی و برای ارائه توضیحات در این پلیس حضور پیدا کرد. متهم در اظهارات خود بیان داشت در یک گروه تلگرامی خودم را جای دختر جا زدم و پس از جلب اعتماد تصاویر شخصی دختر خانم را دریافت کردم و سپس از او خواستم تا با من دوست شود اما قبول نکرد و من او را تهدید به انتشار تصاویرش کردم و اتهامات وارده به خود را قبول دارم. متهم در خصوص علت و انگیزه‌ این کار بیان داشت قصد دوستی با دختر خانم را داشتم؛ که در ادامه پرونده وی جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شد.

انفجار ترقه در کاروان عروسی ۵ نفر را راهی بیمارستان کرد

سرهنگ یوسف بهرام پور فرمانده انتظامی شهرستان "تیران و کرون" از انفجار ترقه در یک کاروان عروسی و آتش گرفتن یک سواری سمند و مصدومیت ۵ نفر خبر داد و گفت: در پی اعلام یک مورد انفجار ترقه و آتش سوزی در یک کاروان عروسی در محدوده شهرک آزادگان شهرستان "تیران و کرون" بلافاصله گشت انتظامی به محل اعزام شد. در این حادثه بر اثر انفجار مواد محترقه روی شیشه جلو و قسمت جلوی یک سواری سمند، خودرو دچار آتش سوزی می شود و ۵ سرنشین آن که ۲ نفر آنان کودک بودند نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل می شوند.

سرهنگ بهرام پور ادامه داد: علت کارشناسی وقوع این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.
ایرنا

۱۳۹۹/۵/۲۲

اخبار مرتبط