هشدار شركت ملی گاز برای صرفه‌جویی

مدیر عامل شركت ملی گاز ایران خواستار توجه جدی به صرفه جویی در مصرف این حامل انرژی شد.

به گزارش نما به نقل از واحد مركزي خبر، جواد اوجي، مدير عامل شركت ملي گاز ايران با بيان اين كه روز چهارشنبه، بالاترين مصرف گاز در سال جاري ثبت شده است گفت:‌ متاسفانه در بخش خانگي بخش زيادي از گاز، اسراف مي‌شود و شدت مصرف انرژي در كشور بالاست.

وي افزود: روز سه‌شنبه - هشتم آذر- 480 ميليون مترمكعب مصرف گاز در بخش‌هاي خانگي، تجاري، صنايع و نيروگاهها مصرف شده است و حداقل 340 ميليون متر مكعب مربوط به بخش خانگي و تجاري بوده است.

اوجي تصريح كرد: دماي مناسب 18 تا 21 درجه است و با رصد كردن مشتركين به ويژه مشتركين پرمصرف طبق دستورالعملي كه از دولت گرفته‌ايم مي‌توانيم تا 48 ساعت گاز هر مشترك پرمصرف را كه به اخطارهاي شركت گاز بي توجهي كند، قطع كنيم و در اين باره اولويت هشدار ما مشتركان دولتي هستند.

وي با اشاره به اين‌كه سرانه مصرف انرژي در كشور 18 برابر ميانگين مصرف در ژاپن، ده برابر كشورهاي اروپايي و هشت برابر ميانگين كشور آمريكاست، از شهروندان خواست با توجه به آغاز فصل سرما و افزايش مصرف گاز براي تامين گرمايش منازل مسكوني، با استفاده بهينه از اين نعمت خدادادي كمك كنند همه مردم از اين نعمت بهره مند شوند و افت فشار يا قطعي گاز نداشته باشيم.

مدير عامل شركت ملي گاز ايران تصريح كرد: سازمان‌هاي دولتي هم براساس بخشنامه دولت موظفند در روزهاي تعطيل حتما سيستم‌هاي گرمايش خود را خاموش كنند و عوامل شركت‌هاي گاز استاني از ساختمان‌هاي سازمانها و ارگانهاي دولتي بازرسي مي‌كنند.

اوجي اظهار كرد: مسئولان ساختمان‌هاي دولتي يك ساعت قبل از آغاز كار اداري مي‌توانند سيستم‌هاي گرمايشي را روشن كنند و حداقل يك ساعت قبل از پايان ساعت اداري هم بايد اين سيستم‌ها را خاموش كنند.

وي گفت: امسال تعميرات پالايشگاه‌ها و خطوط انتقال و احداث ايستگاه‌هاي جديد تقويت فشار، صورت گرفته و خطوط سراسري جديد گاز آماده شده است و اميدواريم با همكاري مردم مشكلي در افت فشار و قطعي گاز نداشته باشيم.

اوجي افزود: از مردم مي‌خواهيم نكاتي ساده همچون پوشيدن لباس مناسب در منزل و خاموش كردن سيستم گرمايشي هنگام خروج از منزل را رعايت كنند؛ نصب شيرهاي ترموستاتيك براي پكيج يا رادياتور 25 تا 30 درصد مصرف گاز را در اين سيستم‌ها كاهش مي‌دهد و در مصرف گاز صرفه جويي قابل توجهي مي‌شود.

مدير عامل شركت ملي گاز ايران اعلام كرد: امسال يك ميليون و 400 هزار مشترك جديد به شبكه گازرساني كشور اضافه شده اند و تا پايان سال بازهم افزوده مي‌شوند و اميدواريم همه مشتركين از خدمات شبكه گازرساني در زمستان استفاده كنند.

۱۳۹۱/۹/۹

اخبار مرتبط