سیدكمال الدین سجادی در گفتگو با نما:

هیچ تفاوتی بین جمهوری‌خواه و دموكرات نیست/ غربگرایان ایران دلخوش به انتخابات آمریكا نباشند

عکس خبري - هيچ تفاوتي بين جمهوري‌خواه و دموکرات نيست/ غربگرايان ايران دلخوش انتخابات آمريکا نباشند

سیدكمال الدین سجادی سفیر اسبق ایران در ویتنام ، درباره دلخوشی برخی از رسانه ها و احزاب در داخل به انتخابات آمریكا، گفت: هیچ فرقی بین نامزد دموكرات و جمهوری خواه وجود ندارد

سیدکمال الدین سجادی سفیر اسبق ایران در ویتنام در گفتگو با خبرنگار نما، درباره دلخوشی برخی از رسانه ها و احزاب در داخل به انتخابات آمریکا، گفت: هیچ فرقی بین نامزد دموکرات و جمهوری خواه وجود ندارد، برای نمونه باید به مواضع ترامپ در مجلس سنا علیه شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد، وقتی رئیس جمهور آمریکا علیه ایران و شهید سلیمانی صحبت می کرد رئیس مجلس در دفاع از سیاست های ترامپ ابراز خوشحالی می کرد به همین جهت باید اذعان داشت دو جناح آمریکا در ضدیت با جمهوری اسلامی ایران هم صدا هستند و یک راهبرد را دنبال می کنند؛ تفاوتی نمی کند نامزد کدام جناح پیروز انتخابات شود.
وی با بیان اینکه اتاق فکر و سیاست های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است، افزود: نباید در داخل دلخوش کنیم که یکی از این کاندیداها بهتر و دیگری بدتر است چرا که در سیاست های راهبردی علیه ایران هیچ فرقی بین آنها وجود ندارد.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: حال اگر عده ای در داخل در حمایت از یک کاندیدای خاص در آمریکا موضع گیری می کند وادادگی خود را نشان می دهد،ما نباید امیدهای واهی نسبت به انتخابات آمریکا ارائه دهیم.
سجادی در پاسخ به این سوال«چرا با وجود بدعهدی و دشمنی آمریکا علیه ایران که نمونه آن در برجام مشاهده شد، عده ای در داخل همچنان به آمریکا امید بسته اند؟»، تاکید کرد: افرادی از سر انفعال، تحلیل های نادرست ارائه می دهند، مگر اوباما خیلی رفتار خوبی با ما داشت که ترامپ نداشت.هیئت حاکمه آمریکا با ماهیت جمهوری اسلامی مخالف است.
وی تصریح کرد: حاکمان آمریکا هر اقدامی که بتوانند علیه ایران انجام می دهند پس انتخابات هیچ تاثیری بر نحوه روابط ایران و ایالات متحده نخواهد گذاشت.
سفیر اسبق ایران در ویتنام همچنین با اشاره به اینکه البته در مقابل کارشکنی های آمریکایی ها، ما باید پاسخ محکمی نیز بدهیم، گفت: بهترین پاسخ، توجه به ظرفیت و توامندی داخل، تقویت بنیه دفاعی و اقتصادی و خدمت رسانی به مردم است.
سجادی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون منوط نکردن مسائل اقتصادی کشور به تحولات خارجی و انتخابات یک کشور، افزود: طیفی از اصلاح طلبان که در دولت هم حضور دارند با توجه به آنکه بدقولی، پیمان شکنی و اعمال تحریم ها از سوی اروپایی ها و آمریکا را می بینند اما باز به آنها امید بسته اند، یا در فضای مجازی مطالبی به نفع رقیب ترامپ منتشر می کنند و این نشان دهنده آن است که به فرمایشات رهبر انقلاب توجه نمی کنند.

وی تصریح کرد: فرمایشات رهبر انقلاب با تحلیل و پیش بینی های صحیح ارائه می شود بنابراین باید راهبرد دولت و جناح های مختلف کشور قرار گیرد پس با توجه به این فرمایشات باید نتیجه گرفت، امید به انتخابات آمریکا کاملا بیهوده است.


۱۳۹۹/۶/۱۸

اخبار مرتبط