مرفاوی: كمبود بازیكن باكیفیت دلیل افزایش قیمت معمولی‌ها است

عکس خبري -مرفاوي: کمبود بازيکن باکيفيت دليل افزايش قيمت معمولي‌ها است

پیشكسوت تیم فوتبال استقلال، گفت: كم شدن تعداد بازیكنان خوب و با كیفیت در فوتبال ایران سبب شده كه برخی از بازیكنان معمولی، قیمت‌های نجومی را مطرح كنند.

به گزارش نما، صمد مرفاوی در خصوص قراردادهای میلیاردی بازیکنان در بازار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال، عنوان کرد: ضعف قوانین فوتبال ما باعث شده تا مبالغ خرید بازیکن بالا رود زیرا این قوانین برای فوتبال ایران کاربردی نیست. پایین آمدن ارزش پول ایران و افزایش نرخ ارز نیز یکی دیگر از دلایلی است که این مشکل را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: قراردادهایی که مدیران با بازیکنان می‌بندند، ضمانت اجرایی ندارد. چرا پنجره تیم‌ها در نقل و انتقالات بسته است؟ جواب این سووال این است که نظم مالی در فوتبال ما وجود ندارد و مدیران باشگاه‌ها به قراردادی که می‌بندند، پایبند نیستند. بازیکن‌ها هم می‌بینند که فقط ۵۰ درصد از مبلغ قرارداد خود را می‌گیرند و به همین دلیل درخواست پول‌های سنگین می‌کنند تا حداقل به پولی که حقشان است برسند.

سرمربی و بازیکن اسبق استقلال، تصریح کرد: همه اتفاقات فوق باعث می‌شود که بازیکنان درخواست مبالغ میلیاردی داشته باشند. از طرفی هم تعداد بازیکنان بزرگسال را در لیست تیم‌ها افزایش دادند که این امر باعث می‌شود بازیکن‌سازی صورت نگیرد. متاسفانه قوانین ما کارشناسی نمی‌شود. مسوولان ساعت‌ها می‌نشینند و قوانین جدید وضع می‌کنند اما در آخر هم تصمیمات درستی اتخاذ نمی‌کنند.

مرفاوی افزود: بازار نقل و انتقالات فوتبال مانند بازار واقعی است. هرچه عرضه پایین بیاید، تقاضا نیز بالا می‌رود و افزایش قیمت ایجاد می‌شود. بازیکنان خوب در فوتبال ایران کم شده‌اند و همین باعث شده برخی از بازیکنان معمولی، قیمت‌های نجومی داشته باشند.

وی در خصوص اتفاقات قبل از دیدار جام حذفی و حواشی که برای تیم استقلال به وجود آمد، بیان داشت: این اتفاقات در فوتبال اروپا هم رخ می‌دهد اما همه‌چیز در آن‌جا نظم داشته و حرفه‌ای است. در فوتبال ایران که نه حرفه‌ای است و نه نظمی دارد، این موضوع باعث ناراحتی مربی می‌شود اما چنین موضوعی زمان فعالیت خود من هم بود. به نظر من مربی استقلال باید به مبارزه ادامه می‌داد و قهرمانی جام حذفی را تقدیم هواداران می‌کرد و تسویه حساب با مدیر تیم را می‌گذاشت برای بعد از قهرمانی.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پایان در مورد وضعیت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، تصریح کرد: این رقابت‌ها اصلا آسان نیست و کار نه تنها برای استقلال بلکه برای دیگر تیم‌های ایرانی نیز بسیار سخت است. تیم‌های ما اگر به مرحله بعد هم صعود کنند در مراحل بالاتر به مشکل خورده و کار بسیار دشوارتری خواهند داشت.
منبع: ایرنا

۱۳۹۹/۶/۲۶

اخبار مرتبط