نكیسا: پرسپولیس در باد برد التعاون نخوابد/لك نشان داد خرید خوبی است

عکس خبري -نکيسا: پرسپوليس در باد برد التعاون نخوابد/لک نشان داد خريد خوبي است

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس گفت:‌ امیدوارم بازیكنان پرسپولیس به برد مقابل التعاون مغرور نشوند و در باد پیروزی نخوابند.

به گزارش نما، نیما نکیسا درباره برتری پرسپولیس مقابل التعاون عربستان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: در نیمه اول التعاون عربستان نسبت به آنالیزی که از پرسپولیس انجام داده بود، بشار رسن را در منطقه این بازیکن بست و دفاع چپ، دفاع جلوزن و هافبک دفاعی این تیم با تشکیل مثلث‌هایی اجازه کار را از بشار گرفتند.

وی افزود: از طرفی بازیکنان التعاون سعی کردند بازی را به مرکز زمین و پشت محوطه 18 قدم پرسپولیس بکشانند. هر دو تیم ابتدا با سیستم 1 ـ 3 ـ2 ـ4 بازی کردند که پرسپولیس این سبک بازی را تا انتها حفظ کرد، اما تیم عربستانی اواخر بازی سیستم خود را به 1ـ 4 ـ 1 ـ 4 تغییر داد. وقتی بازیکن شماره 6 خود (فهد الرشیدی) را بیرون کشیده و عبدالله الجویی را جایگزین وی کردند سیستم خود را هم تغییر دادند.

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس با اشاره به ناهماهنگی‌ بازیکنان پرسپولیس ادامه داد: سعید آقایی، حامد لک، احسان پهلوان، میلاد سرلک و عیسی آل‌کثیر برای اولین بار در ترکیب پرسپولیس قرار گرفتند و طبیعی بود که با سایر نفرات ناهماهنگ باشند اما میشل دیوک، بازیکن استرالیایی التعاون سه بار در فضای نقطه کور پرسپولیس قرار گرفت و این نشان می‌دهد مدافعان پرسپولیس در زمان حملات حریف تنها به توپ نگاه می‌کنند و از فضای پشت سر خود تا حدی بی‌خبر بودند که این موضوع با واکنش‌های به موقع حامد لک به گل تبدیل نشد.

نکیسا تصریح کرد: در نیمه دوم امیدوار بودم تیم آنالیز و دستیاران گل‌محمدی بتوانند نکات لازم را به وی منتقل کنند که خوشبختانه این اتفاق هم رخ داد و یحیی جنگ را به زمین حریف آورد. آرایش تیمی را به شکلی چید که خطوط سه‌گانه پرسپولیس در انتقال‌های حمله و دفاع متراکم کار کنند. به همین دلیل تیم التعاون دیگر نتوانست از لایه‌های مستحکم و متراکم دفاعی پرسپولیس عبور کند و در نهایت هم شاهد بودیم پرسپولیس با استفاده از یک ضربه کرنر به برتری رسید.

وی افزود:‌ نکته قابل اهمیت در گل پرسپولیس سابیدن توپ از سوی وحید امیری بود و وی در بهترین موقعیت توپ را کات‌بک کرد. از آن طرف هم شجاع که در منطقه خطر محوطه جریمه التعاون قرار داشت با عقب کشاندن بدنش ضربه خوبی زده و گل را به ثمر رساند. خلیل‌زاده بازیکنی حرفه‌ای است و قبل از اینکه به توپ ضربه بزند نقطه خالی دروازه التعاون را نگاه کرد.

پیشکسوت تیم پرسپولیس اضافه کرد: اگر به صحنه گل پرسپولیس دقت کنید متوجه می‌شوید یک بازیکن حریف روی خط دروازه بود و دروازه‌بان هم به سمت توپ شیرجه رفت اما ضربه خلیل‌زاده به حدی دقیق بود که توانست این گل را به ثمر برساند. این برد بسیار شیرین را به بازیکنان،‌کادر فنی و هواداران پرسپولیس تبریک می‌گویم زیرا بردن التعاون در ادامه مسیر برای صعود به این تیم کمک می‌کند.

نکیسا با درخشش حامد لک در این بازی گفت:‌ لک روحیه خیلی زیادی به پرسپولیس داد و توانست بازی را در دو نوبت خیلی جدی به بازی برگرداند. اینجا نقش یک دروازه‌بان خوب مشخص می‌شود. وقتی پرسپولیس حامد را خرید خیلی‌ها بر این باور بودند که خرید خوبی انجام نشده اما لک با عملکرد خود در بازی با التعاون نشان داد نه تنها خرید خوبی انجام شده بلکه می‌تواند به پرسپولیس کمک زیادی بکند.

وی ادامه داد: حامد لک واقعا بازی را برای پرسپولیس درآورد و از نظر من فوق‌العاده بود. فکر نمی‌کردم بدن وی تا این اندازه آماده باشد و بتواند واکنش‌های درست و به موقعی از خود نشان بدهد. اگر این تیم در نیمه اول دو گل می‌خورد نتیجه قابل برگشت نبود زیرا تیم‌های عربی پس از جلو افتادن در جریان یک بازی برای حفظ نتیجه دست به اقدام‌های زیادی می‌زنند.

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس درباره دیدار بعدی پرسپولیس با التعاون توضیح داد:‌ امیدوارم بازیکنان پرسپولیس به این برد مغرور نشوند و در باد پیروزی نخوابند. شک نکنید در دیدار بعدی هماهنگی آنها بیشتر می‌شود و می‌توانند مقابل این تیم عربستانی به پیروزی برسند.

نکیسا درباره سخت‌ترین حریف پرسپولیس در این گروه گفت:‌الدحیل سخت‌ترین حریف پرسپولیس در این مرحله است زیرا این تیم جدا از رامین رضائیان که جزء مهره‌های باکیفیت فوتبال ایران محسوب می‌شود، جمعی از ستارگان تیم ملی قطر و بازیکنان خارجی خوب را در ترکیبش دارد و کار دشواری در زمین حریف داریم.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۶/۲۶

اخبار مرتبط