جدیدترین آمار مبتلایان به كرونا در جهان

عکس خبري -جديدترين آمار مبتلايان به کرونا در جهان

براساس جدیدترین آمار پایگاه اطلاعاتی ارزیابی‌های جهانی «ورلدومتر»، شمار مبتلایان به كرونا در جهان تا كنون به بیش از 31 میلیون نفر رسیده است.

به گزارش نما ،براساس جدیدترین آمار پایگاه اطلاعاتی ارزیابی‌های جهانی «ورلدومتر»، شمار مبتلایان به کرونا در جهان تا به این لحظه 31 میلیون و 482 هزار و 599 نفر نفر رسیده است که از این تعداد، 23 میلیون و 110 هزار و 85 نفر از بهبود یافته اند و 969 هزار و 298 نفر نیز جان باخته‌اند.

ابتلای حدود 330 هزار نفر به کرونا در عراق
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق به حدود 330 هزار نفر رسید.
به گزارش پایگاه اینترنتی ورلد میترز اینفو، با شناسایی 4 هزار و 724 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در عراق در 24 ساعت گذشته، شمار مبتلایان به 327 هزار و 580 نفر افزایش یافت. عراق از نظر شمار مبتلایان به کرونا در رده هفدهم جهان قرار دارد. همچنین با 57 مورد فوتی جدید براثر کرونا در این کشور در شبانه روز گذشته، شمار جان باختگان به 8 هزار و 682 نفر رسید. تاکنون 261 هزار و 757 نفر از مبتلایان به کرونا در عراق بهبود یافته اند.

شمار فوتی‌های امارات از 400 نفر گذشت
با شناسایی 852 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در امارات در 24 ساعت گذشته، شمار مبتلایان به 86 هزار و 447 نفر افزایش یافت. امارات از نظر شمار مبتلایان به کرونا در رده چهل و دوم جهان قرار دارد. در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوتی جدید در این کشور اعلام نشد. تاکنون 405 نفر براثر ابتلا به کرونا در امارات جان باخته اند. در این کشور شمار بیماران کرونایی که بهبود یافته اند به 76 هزار و 25 نفر رسید.

بیش چهار هزار و 542 فوتی بر اثر کرونا در عربستان
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان از مرز 330 هزار نفر گذشت.
به گزارش پایگاه اینترنتی ورلد میترز اینفو، با شناسایی 552 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در عربستان در شبانه روز گذشته، شمار مبتلایان به 330 هزار و 798 نفر افزایش یافت. عربستان از نظر شمار مبتلایان به کرونا در رده شانزدهم جهان قرار دارد. همچنین با 30 مورد فوتی جدید براثر کرونا در این کشور در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان به 4 هزار و 542 نفر افزایش یافت. تاکنون 312 هزار و 684 نفر از مبتلایان به کرونا در عربستان بهبود یافته اند.

بهبودی حدود 60 هزار نفر در بحرین
تاکنون حدود 60 هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در بحرین بهبود یافته اند.
با شناسایی 650 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در بحرین در 24 ساعت گذشته، شمار مبتلایان به 66 هزار و 402 نفر افزایش یافت. بحرین از نظر شمار مبتلایان به کرونا در رده پنجاه و سوم جهان قرار دارد. همچنین با سه مورد فوتی جدید شمار جان باختگان براثر کرونا در این کشور به 229 نفر رسید. تاکنون 59 هزار و 367 نفر از مبتلایان به کرونا در بحرین بهبود یافته اند.

حدود 95 هزار مبتلا به کرونا در عمان
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عمان به حدود 95 هزار نفر رسید.
به گزارش پایگاه اینترنتی ورلد میترز اینفو، با شناسایی 660 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در عمان در 24 ساعت گذشته، شمار مبتلایان به 94 هزار و 711 نفر افزایش یافت. عمان از نظر شمار مبتلایان به کرونا در رده سی و نهم جهان قرار دارد. همچنین با 12 مورد فوتی جدید براثر کرونا در این کشور در شبانه روز گذشته، شمار جان باختگان به 865 نفر رسید. تاکنون 86 هزار و 195 نفر از مبتلایان به کرونا در عمان بهبود یافته اند.

حدود 124 هزار مبتلا به کرونا در قطر
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در قطر به حدود 124 هزار نفر رسید.
به گزارش پایگاه اینترنتی ورلد میترز اینفو، با شناسایی 313 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در قطر در 24 ساعت گذشته، شمار مبتلایان به 123 هزار و 917 نفر افزایش یافت. قطر از نظر شمار مبتلایان به کرونا در رده بیست و نهم جهان قرار دارد. در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوتی جدید در این کشور به ثبت نرسیده است. تاکنون 211 نفر براثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باخته اند. 120 هزار و 766 نفر از مبتلایان به کرونا در قطر نیز بهبود یافته اند.

مرگ بیش از 969 هزار نفر در جهان:
پس از آمریکا که با ثبت 204 هزار و 506 مورد مرگ ناشی از کرونا بیشترین قربانیان کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است، برزیل (با 137 هزار و 272 مورد مرگ)، هند (با 88 هزار و 935 مورد مرگ)، مکزیک (با 73 هزار و 697 مورد فوتی) و انگلیس (با 41 هزار و 788 مورد مرگ) بیشترین قربانیان کرونا را ثبت کرده اند.

دو میلیون مورد ابتلا در یک هفته:
سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه اعلام کرد طی هفته گذشته (14 تا 20 سپتامبر) رقم بی سابقه دو میلیون مورد ابتلا به «کووید-19» در جهان به ثبت رسید که نسبت به هفته قبل شش درصد افزایش داشت، اما شمار موارد مرگ ناشی از این بیماری با 10 درصد کاهش به رقم 37 هزار و 700 نفر رسید.
در این دوره زمانی به جز آفریقا، دیگر قاره‌ها شاهد افزایش شمار مبتلایان بودند. منطقه اروپا در هفته گذشته شاهد افزایش قابل توجه موارد مرگ ناشی از کرونا بود. شمار قربانیان در این منطقه نسبت به هفته قبل 27 درصد افزایش داشت.

تشدید محدودیت‌ها در انگلیس:
بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور روز سه شنبه محدودیت‌های جدید را اعلام کرد. این محدودیت‌ها شامل تعطیلی رستوران‌ها و مراکز عرضه مشروبات الکلی از ساعت 22، افزایش دورکاری، برگزاری مراسم ازدواج با حداکثر 15 شرکت کننده، اجباری شدن ماسک برای کارکنان فروشگاهها، بار‌ها و رستوران‌ها و افزایش جریمه‌های عدم رعایت محدودیت‌ها می‌شود.
بوریس جانسون گفت احتمالا این اقدامات برای مدت شش ماه اجرا خواهد شد. نخست وزیر انگلیس از مردم خواست دستورالعمل‌های اعلام شده را رعایت کنند، در غیر این صورت ممکن است محدودیت‌ها تشدید شود.

کاهش مدت قرنطینه در اسپانیا:
وزیر بهداشت اسپانیا روز سه شنبه مدت قرنطینه را برای افراد در تماس با فرد مبتلا به جای 14 روز به 10 روز کاهش داد.

تمایل اتحادیه اروپا برای سازماندهی بهتر:
اتحادیه اروپا در تلاش است تا اقدامات برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این اتحادیه و معیار‌های بهداشتی برای اجتناب از انسداد تردد آزادانه افراد را هماهنگ کند.
میشاییل روت وزیر امور اروپایی وزارت خارجه آلمان روز سه شنبه در پایان نشستی با همتایان خود در بروکسل گفت: «ما باید راه حلی مشترک پیدا کنیم. ما در پی هماهنگی بهتر اقدامات بهداشتی در سطح اروپا هستیم و توصیه‌های بهداشتی در سریع‌ترین زمان ممکن به کشور‌های عضو ارائه خواهد شد.»

نشست مجازی مجمع عمومی سازمان ملل متحد:
شیوع ویروس کرونا حتی مجمع عمومی سازمان ملل متحد را نیز تحت تاثیر قرار داد. این نشست سالانه بی آنکه هیچ یک از سران کشور‌ها در نیویورک حضور یابند، افتتاح شد. همه روسای جمهور و نخست وزیران کشور‌ها سخنرانی خود را از طریق پیام‌هایی از پیش ضبط شده که به مدت یک هفته در سایت اینترنتی سازمان ملل منتشر خواهد شد، ارائه کرده اند. همه گیری کرونا و پیامد‌های آن موضوع مشترک این سخنرانی‌ها خواهد بود.

لغو بدهی‌های دولتی:
فلیکس تشیسکدی، رئیس جمهور جمهوری دمکراتیک کنگو روز سه شنبه در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل خواستار «لغو کامل» بدهی‌های این کشور در حال توسعه شد تا به غلبه بر پیامد‌های شیوع کرونا در این کشور کمک شود.

سقوط تولید ناخالص داخلی در آرژانتین:
موسسه ملی آمار آرژانتین روز سه شنبه اعلام کرد اقتصاد این کشور به علت محدودیت‌های سلامتی مرتبط با شیوع ویروس کرونا در سه ماهه دوم امسال نسبت به همین دوره زمانی در سال گذشته 19,1 درصد کاهش داشت.

غربالگری پیش از پرواز‌ها:
انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) که 290 شرکت هواپیمایی جهان در آن شرکت دارند، اعلام کرد هر مسافر هوایی باید پیش از پرواز به طور نظام‌مند تحت تست فوری تشخیص کرونا که نتایج آن ظرف چند دقیقه مشخص می‌شود، قرار گیرد.
«یاتا» این اقدام را جایگزین اقدامات قرنطینه‌ای که در بسیاری از کشور‌ها اجرا می‌شود، می‌داند. امسال حمل و نقل هوایی بین المللی در مقایسه با سال گذشته 92 درصد کاهش داشته است.

از سرگیری حج عمره در مکه:
وزیر کشور عربستان سعودی روز سه شنبه اعلام کرد حج عمره مسلمانان که از ماه مارس به علت شیوع ویروس کرونا به حال تعلیق درآمده بود، به تدریج از روز چهارم اکتبر از سر گرفته می‌شود.

تشدید تدابیر بهداشتی در فرانسه
مقامات فرانسوی به تازگی تدابیر محدودکننده برای مقابله با کرونا را در شهر‌های بزرگ تشدید کرده اند. قرار است تدابیر جدیدی پس از برگزاری نشست دفاعی اعلام شود.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، این نشست چهارشنبه شب یا پنجشنبه در کاخ الیزه برگزار خواهد شد. ساعت دقیق این نشست هنوز ثبت نشده است.
برخی منابع اعلام کردند محدودیت‌های جدید شامل پاریس و ممنوعیت تجمع بیش از 10 نفر است.

ثبت 33 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در برزیل
وزارت بهداشت برزیل از ثبت 33 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد بیش از 33 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا و حدود 800 مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور، ثبت شد.
این ارقام در مقایسه با آمار‌های چند روز پیش، افزایش شدیدی داشته است. شمار قربانیان ابتلا به کرونا در برزیل به حدود 140 هزار نفر رسید.
وزارت بهداشت مکزیک هم اعلام کرد شمار مبتلایان به کرونا در این کشور از 705 هزار نفر فراتر رفت و بیش از 74 هزار نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کردند. این وزارتخانه تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته را حدود چهار هزار نفر و تعداد فوتی‌ها را 650 نفر اعلام کرد.
آریا

۱۳۹۹/۷/۲

اخبار مرتبط