حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفتگو با نما:

جنگ امروز ما جنگ اقتصادی است/ متاسفانه دولت بازار را رها كرده است/ كنترل گرانی و تورم از دست دولت خارج شده است

عکس خبري -جنگ امروز ما جنگ اقتصادي است/ متاسفانه دولت بازار را رها كرده است/ كنترل گراني و تورم از دست دولت خارج شده است

رئیس كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره اینكه چرا نظارت بر قیمت ها صورت نمی گیرد گفت: معتقدم باید راهكار جامع و درست تعیین شود به دلیل آنكه ما در شرایط عادی قرار نداریم از این رو وقتی قیمت مواد اولیه تغییر می كند قطعا سایر قیمت ها هم به طبع آن تغییر پیدا خواهد كرد.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار نما، درباره اینکه چرا نظارت بر قیمت ها صورت نمی گیرد و سازمان تعزیرات هم گزارشی از برخورد با قیمت های افسار گسیخته ارائه نمی دهد؟، گفت: معتقدم باید راهکار جامع و درست تعیین شود به دلیل آنکه ما در شرایط عادی قرار نداریم از این رو وقتی قیمت مواد اولیه تغییر می کند قطعا سایر قیمت ها هم به طبع آن تغییر پیدا خواهد کرد. برای مثال وسایل خانگی در یک هفته قیمت خرید و فروش آن تغییر می کند و این نشان می دهد کار از دست مسئولان خارج شده و برنامه ای ندارند.
وی تصریح کرد: در این شرایط باید سازمان تعزیرات و شورای رقابت طرح جامع تهیه کنند و نگذارند در حق مردم اجحاف شود.
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اظهار داشت: به هرحال قیمت ها تابع یکسری متغیرهایی هستند که بیشتر آنها متغیر اقتصادی است بنابراین باید مدیران اقتصادی متغییرهای اقتصادی را تثبیت کنند تا بدین وسیله روند قیمت ها تثبیت شود. از این رو باید متغیرهایی همانند وارادات، تولید، مواد اولیه، نوسانات ارز و ... در نظر گرفته شود.
میرتاج الدینی درپاسخ به این سوال«علی رغم تاکید برنامه محوری توسط دستگاه های ذی ربط چرا تاکنون اقدامی و با توجه به اعتراف رئیس جمهور مبنی براینکه قیمت مواد غذایی منصفانه نیست، اقدام و عملی از سوی مسئولان ذی ربط صورت نگرفته است؟»، تاکید کرد: انتظار می رود دولت بازار مواد غذایی را رها نکند و با جدیت بیشتر عمل کند. باز تاکید می کنم که ما در شرایط جنگ اقتصادی به سر می بریم بنابراین باید دولت برنامه مخصوص این شرایط را داشته باشد و بر اساس همان برنامه نظارت کامل بر بازار را اعمال کند.
وی به وضعیت بازار بورس مشکلات پیش آمده در این حوزه اشاره کرد و با بیان اینکه با برنامه دقیق و جامع دولت می توانست به نحو مطلوب مدیریت کند، تصریح کرد: بازار بورس از ثبات مشخصی برخوردار نیست و بر این اساس مردم باید در سرمایه گذاری در این بازار با احتیاط کامل عمل کنند.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که آیا دولت فقط منتظر تشکیل وزارت بازرگانی بود تا بر قیمت ها نظارت کند؟، اظهار داشت: این نظر صحیح نیست به دلیل آنکه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس سابق هم مطرح شد اما رای نیاورد به همین جهت دولت نباید به خاطر این مسئله[تشکیل وزارت بازرگانی] مردم را معطل کند.
میرتاج الدینی افزود: معاونت بازرگانی در وزارت صمت همین مسئولیت و وظایف را برعهده دارد و باید مسائل بازار و قیمت ها را مدیریت کند.
وی گفت: براین اساس، این بهانه از دولت پذیرفته نیست که چون وزارت بازرگانی ندارد نتوانسته نظارت دقیق داشته باشد؛ هیچ منطقی این نوع نگاه را نمی پذیرد.

۱۳۹۹/۷/۶

اخبار مرتبط