رشد اقتصادی شرق آسیا به پایین‌ترین سطح خود در 50 سال اخیر رسید

عکس خبري -رشد اقتصادي شرق آسيا به پايين‌ترين سطح خود در 50 سال اخير رسيد

بانك جهانی اعلام كرد كه به علت بحران همه‌گیری كرونا، رشد اقتصادی سال جاری در منطقه شرق آسیا و اقیانوس آرام به پایین‌ترین سطح در ۵۰ سال اخیر كاهش پیدا كرده است.

به گزارش نما، بانک جهانی اعلام کرد طبق پیش‌بینی این نهاد، رشد اقتصادی کشور‌های منطقه شرق آسیا و اقیانوس آرام به جز چین در پایان سال ۲۰۲۰ به پایین‌ترین سطح خود طی ۵۰ سال اخیر خواهد رسید.

بانک جهانی افزود: پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی ۰.۹ درصدی در سال ۲۰۲۰ را در این منطقه شاهد باشیم که پایین‌ترین سطح از سال ۱۹۶۷ است.

این نهاد درباره رشد اقتصادی کشور چین گفت: رشد اقتصادی در چین به ۲ درصد خواهد رسید که از ماه مارس با هزینه‌های دولت، صادرات بالا و کاهش میانگین مبتلایان به ویروس کرونا به این درصد رسیده است، اما به دلیل کم بودن مصرف داخلی رشد قابل توجهی نداشته است.

بانک جهانی تاکید کرد: منطقه شرق آسیا و اقیانوس آرام با رکود حدود ۳.۵ درصدی مواجه خواهد بود.

در همین خصوص، دیوید مالپوت، رئیس بانک جهانی روز شنبه از گروه جی ۲۰ خواست تا عدم پرداخت بدهی از کشور‌های فقیر را تا سال ۲۰۲۱ تمدید کرده و گفتگو‌های مربوط به کاهش بدهی برخی از این کشور‌ها را نیز آغاز کنند.

شیوع ویروس کرونا، عمده کشور‌های جهان را با مشکلات اقتصادی روبه‌رو کرده است. اقتصاد کشور‌های صنعتی با چالش‌های جدی مواجه شده و از سوی دیگر کشور‌های فقیر نیز از بازپرداخت بدهی‌های خود ناتوانند.

بنا بر اعلام سایت «ورلد اُ میترز»، تاکنون ۳۳ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۱۶۶ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند. بر اساس این آمارها، از این تعداد یک میلیون و شش هزار و ۳۷۹ نفر جان باخته و ۲۴ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۹۴۹ نفر هم از این بیماری بهبود یافته‌اند.


۱۳۹۹/۷/۸

اخبار مرتبط