فقر و عدم آرامش روانی عوامل رشد خودكشی!

عکس خبري -فقر و عدم آرامش رواني عوامل رشد خودکشي!

این روزها در فضای مجازی این خبر دست به دست می شود كهددانش‌آموز كلاس پنجم دبستان شهرستان بندر دیر خود را از طناب دار حلق‌آویز كرد

ناامنی انواع مختلفی دارد که یکی از مهمترین آن ها نا امنی فکری است. وقتی که نا امنی فکری در مورد امروز و فردای جامعه گریبانگیر افراد می شود هر نوع توسعه و پیشرفتی متوقف می شود این ناامنی گاهی توسط دشمن وو گاهی توسط مسئولین خود کشور به وجود می آیند در خصوص وجود ناامنی هم باید به وجودش حساس شد و هم به عوامل به وجود آوردنده ی آن توجه کرد

این روزها در فضای مجازی این خبر دست به دست می شود که؛ «سیدمحمد موسوی‌زاده» دانش‌آموز کلاس پنجم دبستان شهرستان بندر دیر از توابع استان بوشهر خود را از طناب دار حلق‌آویز کرد و جان به جان آفرین تسلیم نمود. علت این اقدام، عدم دسترسی به ابزار ارتباطی مثل نداشتن تلفن همراه برای استفاده از آموزش‌های مجازی و سلب امکان تحصیل از این دانش‌آموز 11 ساله عنوان شده است.

حرف های مختلف تکذیبیه ها و اتهامات زیادی در این خصوص گفته شده است اما آن چیزی که مسلم است خودکشی این کودک 11 ساله است. این اتفاق درست همان ناامنی در بعد فکری است فقر و تنگدستی باعث ایجاد خسارت به روح و روان افراد یک جامعه می شود مخصوصا وقتی که می دانند اگر یک مدیر و مسئول دلسوز و کارآمد در راس امور قرار داشت مجبود به تحمل مشکلات کمتری بودند در حال حاضر محرومیت و عدم آرامش فکری و روانی بزرگ‌ترین مواجهه جامعه ماست که باید رفع شود.
متاسفانه پدیده خودکشی در کشور ما به سرعت در حال افزایش است خبرهای بسیاری که از مرگ افراد مختلف در جامعه می شونیم مانند یک جنگ تمام‌عیار از کشور ما تلفات می‌گیرد. مسئولان باید از هرگونه فشار روانی به مردم جلوگیری کنند و فضایی آرام را فراهم کنند تا مردم با امنیت فکری و روانی به جنگ با مشکلات بپردازند.


۱۳۹۹/۷/۲۴

اخبار مرتبط