نتایج نهایی كنكورهای دكتری و ارشد هفته آینده اعلام می شود

عکس خبري -نتايج نهايي کنکورهاي دکتري و ارشد هفته آينده اعلام مي شود

سخنگوی سازمان سنجش آموزش كشور گفت: نتایج نهایی كنكورهای دكتری و كارشناسی ارشد هفته آینده اعلام می شود.

به گزارش نما، فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده نتایج آزمون های دکتری و کارشناسی ارشد سال ۹۹ در هفته آخر مهرماه اعلام می شود.

وی افزود: آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ در مردادماه و آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مرداد ۹۹ برگزار شده اند.
آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور اولین آزمون کشوری در ایام کرونا بود که برگزار شد. این آزمون صبح پنجشنبه ۹ مردادماه ۹۹ برگزار شد.

در آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۹ تعداد ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب ثبت نام کرده بودند که ۷۰ درصد در جلسه آزمون حاضر بودند. از میان حاضران در جلسه آزمون تعداد ۱۱۶ هزار و ۴۰ نفر در آزمون دکتری ۹۹ مجاز شدند و پس از اتمام فرآیند انتخاب رشته تعداد ۸۷ هزار و ۴۴۵ نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کردند.

اسامی ۴۱ هزار و ۳۶۲ نفر برای فرآیند مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی شده‌ است و ظرفیت پذیرش مقطع دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ در دانشگاه‌های دولتی ۱۳ هزار و ۹۸۱ نفر و در دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۱۰ هزار نفر اعلام شده است.
آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ در روزهای پنجشنبه ۱۶ مرداد، جمعه ۱۷ مرداد و شنبه ۱۸ مرداد ۹۹ برگزار شد.

در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۷۰ درصد در جلسه آزمون حاضر شدند. از میان حاضران در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ تعداد ۴۲۴ هزار و ۲۷۶ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و تعداد ۲۲۹ هزار و ۳۹۷ نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ میزان ۱۵۷ هزار نفر اعلام شده بود.

۱۳۹۹/۷/۲۳

اخبار مرتبط