آیت الله كعبی در گفتگو با نما:

عده ای تلاش می كنند به اسم عقلانیت ترس را در جامعه رواج دهند/ طرفداران مذاكره با آمریكا، ترسو هستند!

عکس خبري -عده اي تلاش مي کنند به اسم عقلانيت ترس را در جامعه رواج دهند/  طرفداران مذاکره با آمريکا، ترسو  هستند!

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عده ای در جامعه تلاش می كنند كه به اسم عقلانیت؛ در جامعه ترس و تسلیم شدن در برابر آمریكا را رواج دهند.

آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتکو با خبرنگار نما اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند که عقلانیت و تدبیر و حکمت جزء ارکان تصمیم گیری نظام جمهوری اسلامی و مدیران نظام در سطوح مختلف باشد.
وی افزود: منتها عقلانیت را باید خوب تفسیر کرد. عقلانیت، تدبیر و حکمت به معنای حسابگری دقیق و صحیح است و نیز ابتنای استراتژی ها باید براساس شناخت عقلانی، محاسبه عقلانی و اقدام عقلانی باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اما متأسفانه بعضی ها به نام عقلانیت عقب نشینی می کنند و به نام عقلانیت مرعوب می شوند و به نام عقلانیت از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی فاصله می گیرند و نیز به نام عقلانیت منفعل می شوند و از دشمن فرار می کنند.
کعبی خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی و در دهه 60 یک اصطلاحی تحت عنوان عقلای قم معروف شد که این اصطلاح به نهضت آزادی و بعدها افراد خواهان تسلیم در برابر رژیم تجاوزگر بعث اطلاق می شود. در حال حاضر کسانی هستند که تحت عنوان عقلا ، خودشان را طرفدار گفتمان عقلانی می دانند و منظورشان از گفتمان عقلانی؛ یعنی عقب نشینی، تسلیم و مغلوب شدن در برابر آمریکا است.
وی با بیان این مطلب که طرفداران مذاکره با آمریکا از روحیه ترس برخوردار هستند، افزود: این افراد از محسابات دقیق برخوردار نیستند و نیز درک درستی از توانمندی و اقتدار داخلی ندارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این افراد تلاش می کنند تا به نام عقلانیت، ترس را در جامعه گسترش دهند و حرف های دشمن را در داخل تکرار می کنند.
کعبی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند که با تکیه هویت و باور ملی در حوزه های مختلف به پیشرفت دست یابیم و ایشان باور دارند که اقتدار ملی و تأمین منافع ملی نیازمند محاسبات دقیق عقلانی است.
به گفته او؛ اقتدار دفاعی، استحکام و ثبات اقتصادی و نیز قوام فرهنگی سه رکن اقتدار ملی محسوب می شوند.
عضو مجلس خبرگارن رهبری تأکید کرد: برای پیشرفت کشور مسئولان باید شبانه روز کار و فعالیت کنند؛ زیرا کشور نیازمند مدیریت خستگی ناپذیر است ؛ مدیریت عقلانی به معنی همین مدیریت جامع و خستگی ناپذیر و متکی به تولید داخلی است.
کعبی یادآور شد: مسئولان با مطرح نکردن مسائل فرعی باید تلاش کنند وارد حاشیه نشوند.

۱۳۹۹/۷/۲۹

اخبار مرتبط