مگر اصلاح طلبان می گذارند عارف نامزد شود؟

یك پایگاه اینترنتی نزدیك به اصلاح طلبان از آغاز فعالیت های انتخاباتی محمدرضا عارف خبر داد.

به گزارش نما به نقل از کیهان، خبرنگار «انتخاب» كسب اطلاع كرد: عارف معاون اول سيدمحمد خاتمي فعاليت هاي انتخاباتي خود را با راه اندازي ستادها و انتشار يك روزنامه، رسما آغاز كرده است. وي با تعدادي از چهره هاي سرشناس اصلاحات و اصولگرا نيز ديدار داشته و قرار است طي هفته هاي آتي، سفرهاي استاني خود را آغاز كند.

سايت ياد شده با بيان اينكه روزنامه بهار پس از رفع توقيف و انتشار مجدد طي روزهاي اخير، به عنوان تريبون عارف فعاليت مي كند، نوشت: اين روزنامه تاكنون سه بار توقيف شده و اكنون براي دوره چهارم منتشر مي شود.


به گزارش انتخاب «عارف كه با وجود 4 سال معاون اولي دولت دوم خاتمي، از افراطيون جبهه اصلاحات دل خوشي ندارد، از ديگر سو، رابطه بدي با اصولگرايان ندارد و حتي در روزهاي نخست رياست جمهوري محمود احمدي نژاد در سال 84، قرار بود معاون اول احمدي نژاد شود، اما برخي اتفاقات مانع اين انتصاب شد. وي در آخرين گفت وگوي خود، از احتمال ائتلاف با اصولگرايان سخن گفته و در عين حال گفته بود: توبه فرمايان بگويند براي چه چيز اصلاح طلبان بايد توبه كنند».


از سوي ديگر، برخي اصلاح طلبان چندان تمايلي به حضور او در قامت كانديداي رياست جمهوري ندارند. چندي پيش قدرت عليخاني مشاور پارلماني هاشمي در گفت و گو با انتخاب گفته بود «آقاي عارف خودشان براي ورود به عرصه انتخابات تصميم گرفته و جبهه اصلاحات بر روي افراد ديگري تمركز دارد».


در ادامه اين گزارش آمده است: با اين حال بايد ديد، آيا عارف مي تواند نظر مثبت جبهه اصلاحات و بالاخص شخص سيدمحمدخاتمي را براي حضور در عرصه انتخابات جلب كند؟


يادآور مي شود احتمال نامزدي كساني چون عارف با اعتراض جدي كساني چون موسوي خوئيني ها و خاتمي در محافل خصوصي مواجه شده كه معتقدند اين حركت باعث تضعيف بيشتر جبهه اصلاحات- و البته جريان فعال در فتنه 88- در حوزه چانه زني و شرط گذاري(!) مي شود.

۱۳۹۱/۹/۱۴

اخبار مرتبط