كرونا تعداد مجردهای دنیا را افزایش داد

عکس خبري - کرونا تعداد مجردهاي دنيا را افزايش داد

پاندمیك خطرناك و ترسناك كرونا بلای عظیمی را بر سر جهانیان آورده است. حالا بسیاری از روان شناسان نظریه های دوران پساكرونا را مطرح كرده اند.

به گزارش نما به نقل از دیلی میل، ویروس کرونا نه تنها سلامت جسمانی که سلامت روانی بسیاری از مردمان جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

کارشناسان مختلف روان شناسی پیش بینی کرده اند که پاندمیک کرونا بنا به دلایل متعددی باعث کاهش نرخ زاد و ولد و تجرد بسیاری از مردمان جهان خواهد شد.

کارشناسانی از ایالات متحده 90 مطالعه را پشت سر گذاشتند تا ببینید که کرونا چطور می تواند رفتارهای اجتماعی و هنجارهای جنسیتی را تحت تاثیر قرار بدهد.

این مطالعات نشان می دهد که بسیاری از افراد بچه دار شدن خود را به تعویق انداخته اند که این ممکن است به کاهش جمعیت بسیاری از کشورهای ختم شود.

کاهش نرخ زاد و ولد تأثیرات ناگهانی بر جامعه و اقتصاد خواهد داشت و بر مواردی مانند فرصت های شغلی و حمایت از جمعیت مسن تأثیر می گذارد.

علاوه بر این تقسیم نابرابر کار اضافی خانوار ناشی از قرنطینه شدن می تواند افزایش نابرابری جنسیتی و محافظه کاری اجتماعی بیشتری را رقم بزند.

محققان از تخصص متنوع خود برای پیش بینی آینده - که شامل زمینه هایی در علوم رفتاری ، اقتصاد ، زیست شناسی تکاملی ، پزشکی و علوم اعصاب بود - استفاده کردند.

بر اساس این تحقیق قابل پیش بینی است که عواقب روانشناختی پاندمیک کرونا بسیار طولانی مدت باشد. هر چه این پاندمیک ادامه داشته باشد این تغییرات روانی دارای ریشه محکم تری هم می شوند.

این پاندمیک بر روی روابط عاطفی انسان ها تغییر می گذارد، آنها را گوشه گیر می سازد و تجرد بیشتری را تا همین امروز هم در سطح جهان رقم زده است. از دست رفتن زمان ملاقات با افراد و جنس مخالف باعث می شود تا فرصت های متعدد ازدواج از بین برود.

بر اساس این تحقیق بار مشکلات عاطفی دوران پاندمیک کرونایی بیشتر بر روی دوش زنان است. آنهاد در حالت عادی هم میزان استرس زیادی در رابطه با مسائل عاطفی دارند.

از سویی قرطنیهه و تعطیلی مدارس ، مسئولیت های گسترده تری را در زمینه مراقبت از کودکان و آموزش بر عهده زنان قرار داده است. به گفته پروفسور هزلتون یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی ، تأثیرات این امر از قبل احساس شده است.

یکی دیگر از نتایج این تحقیقات این است که زنان به دلیل از دست دادن شغل خود از لحاظ مالی بیشتر به مردان وابسته می شوند.

به گفته محققان بشریت - چه از نظر ژنتیکی و چه از لحاظ اجتماعی - در محیطی که شباهت چندانی با کلمه امروز ندارد ، تکامل یافته است.

یافته های کامل این مطالعه در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است.

۱۳۹۹/۸/۸

اخبار مرتبط