آغاز طرح محله‌محور مبارزه با كرونا در كشور / وزیر بهداشت: ‌تست‌های كرونا به روزی ۱۰۰ هزار نمونه افزایش پیدا می‌كند

عکس خبري -آغاز طرح محله‌محور مبارزه با کرونا در کشور / وزير بهداشت: ‌تست‌هاي کرونا به روزي ??? هزار نمونه افزايش پيدا مي‌کند

گروه استان‌ها- وزیر بهداشت با اشاره به افزایش تست‌ها در آینده به ۱۰۰ هزار مورد در روز گفت: تست‌های سریع از هفته آینده وارد بازار می‌شود.

به گزارش نما، سعید نمکی در آیین افتتاح ۶۶ پروژه ‌سلامت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ما در شرایط تحریم و روزهای سخت بیشتر از روزهای برخوردار می‌توانیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم اظهار داشت: امسال اولین سالی است که ۱۰ هزار و ۶۰۰ تحت بیمارستانی به تخت‌های کشور خواهیم افزود و اینچنین سالی قبل و بعد از انقلاب وجود نداشته است که در اوج تحریم و بستن دست و پا در شرایط سخت اقتصادی اینچنین اقداماتی انجام شود.

نمکی گفت: طرح غربالگری عمومی که امروز همکاران ما در کشور آغاز می‌کنند پیرو جلسه تاریخی در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد و ایشان اوامری فرمودند که یکی از نکات کلیدی و سرنوشت‌ساز کنترل و مهار بیماری، محله محور کردن و خانواده محور کردن این طرح بود.

وی افزود: طرحی که امروز آغاز شود دگرگونی در مسیر بیماری ایجاد خواهد کرد و در روزهای نخست مدیریت بیماری با همکاری بسیج و دیگر سازمان‌ها آغاز شد و توانستیم با بسیج ملی مبارزه با کرونا در کمتر از ۶۰ روز تعداد مرگ‌ها به کمتر از ۴۰ نفر در روز و میزان بستری‌ها در ۵۰ روز اول به یک پنجم برسد.

نمکی بیان کرد: این راه بسیار موفق بود که از تجربه ارزشمند دفاع مقدس به دست آمده بود و توانستیم در کمتر از ۶۰ روز با غربالگری ۷۸ میلیون جمعیت بار بیمارستان‌ها را به شدت کاهش دهیم.

وزیر بهداشت گفت: در این مرحله نیز با توجه به همکاری بین‌بخشی مناسبی که بعد از فرمایشات مؤثر مقام معظم رهبری ایجاد شد توانستیم طرحی را آماده کنیم و امروز این طرح محله‌محور از استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

وی افزود: در این طرح محور فعالیت ما بیماریابی زودرس، قرنطینه بیماران شناسایی شده و حمایت‌هایی که در طول قرنطینه باید از آن‌ها انجام شود. شناسایی سریع موارد مبتلا و افزایش تست‌ها که اکنون به روزانه ۴۰ هزار مورد افزایش یافته و تا هفته‌های آینده به روزی ۱۰۰ هزار خواهد رسید، است.

وزیر بهداشت عنوان کرد: خوشبختانه تست‌های سریع که ۲۰ تا ۲۵ دقیقه نتیجه اعلام می‌شود نیز در داخل ساخته شده و تا هفته آینده وارد بازار می‌شود و مقدار قابل توجهی نیز وارد شده که با افزایش تست‌ها به روزی ۱۰۰ هزار مورد، موارد دارای اولین علائم قابل بررسی و حلقه مبتلایی و افراد مرتبط با بیمار شناسایی شوند و از ظرفیت‌های مردمی اعم از بسیج، مساجد و روحانیت و طرح ماندگاری به نام هر خانه یک پایگاه سلامت استفاده شود که در هر خانه به سفیر سلامت خواهیم داشت.

وی افزود: استان کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که در اولین روزهای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت به خوبی درخشید و یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل است که امروز در طرح محله محور و خانواده محور می‌تواند استفاده شود.

نمکی گفت: برآورد ما این است که با این همدلی و رعایت بیشتر پروتکل‌ها و با محور آموزش بار بیمارستان‌ها به شدت کاهش یابد و نشان افتخاری برای جمهوری اسلامی کسب شود.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۸/۲۰

اخبار مرتبط