تمامی مدارس در سه شهر قرمز كرونایی مازندران تعطیل است

عکس خبري -تمامي مدارس در سه شهر قرمز کرونايي مازندران تعطيل است

مدیركل آموزش و پرورش مازندران گفت: تمامی مدارس فقط در سه شهرستان قرمز كرونایی استان تعطیل است و آموزش و عوامل اجرایی مدارس نیز حق بازگشایی مدارس را ندارند.

به گزارش نما ،علیرضا سعدی پروز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی مدارس در شهرستان های ساری ، آمل و بهشهر تعطیل بوده و همه مراحل آموزشی در این سه شهرستان باید تا پایان محدودیت های کرونایی به صورت مجازی و غیرحضوری دنبال شود.

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس در شهرهای قرمز کرونایی باید بر حسب ضرورت و موردی باشد اما هیچ فعالیت آموزشی در آن انجام نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: در شهرستان‌ها و شهرهایی که وضعیت همه گیری ویروس کروا به رنگ نارنجی و زرد است مدارس باز هستند ولی فقط عوامل اجرایی باید در مدرسه حاضر باشند.

سعدی‌پور حضور معلمان را در مدارس این مناطق غیر ضروری دانست و افزود : معلمان در صورت تشخیص شخصی و برای استفاده از امکانات می توانند در مدرسه حاضر شوند اما اجباری برای آن وجود ندارد.

وی در مورد مدارسی کم جمعیت هم گفت : مدارس زیر ۵۰ نفر در شهرستان های قرمز باید تعطیل باشد و در شهرهای دیگر نیز بر اساس روال قبلی بوده و مدارس می توانند در صورت برخورداری معلم و دانش آموز از تجهیرات آموزشی کلاس ها را به صورت غیر حضوری برگزار کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار داشت : دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند در مناطق قرمز کرونایی نیز از طرق بسته های آموزشی ، آموزش تلویزیونی و یا دریافت درسنامه می توانند برای ۲ هفته آینده آموزش را دنبال کنند.

سعدی پور کیفیت کلاس های درس شبکه تلویزیونی را مطلوب توصیف کرد و افزود : خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش از مجرب ترین معلمان کشور در این کلاس ها استفاده می کند.

طرح جامع اعمال محدودیت های ویروس کرونا با درجه بندی شهرهای کشور از لحاظ شیوع کرونا به قرمز ، نارنجی و زرد از امروز آغاز شد. در شهرهای دارای وضعیت قرمز علاوه بر تعطیلی تمامی فعالیت های آموزشی و فرهنگی جمعی ، تمامی مشاغل بجز سطح یک تعطیل است. ورود خودروهای پلاک غیربومی به شهرهای قرمز هم ممنوع است و جریمه در پی دارد. دستگاه ها و ادرات دولتی و غیردولتی هم تنها با حضور یک سوم کارکنانشان فعالیت دارند.
مهر

۱۳۹۹/۹/۱

اخبار مرتبط