اقبالی: فدراسیون فوتبال در انتخاب سرمربی تیم جوانان بی مسئولیتی كرد/ فوتبال ایران در مسیر تاریكی است

عکس خبري -اقبالي: فدراسيون فوتبال در انتخاب سرمربي تيم جوانان بي مسئوليتي کرد/ فوتبال ايران در مسير تاريکي است

كارشناس فوتبال ایران گفت: نحوه انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان ضمن پایین آوردن شان یك مربی نشان دهنده بی مسئولیتی فدراسیون فوتبال بود.

به گزارش نما، مسعود اقبالی درباره انتخاب داود مهابادی و حمید درخشان به عنوان سرمربی و مدیر فنی تیم ملی فوتبال جوانان ایران اظهار داشت:‌ اکنون فوتبال ایران مشکلات متعددی دارد و با خیلی از مسائل درگیر هستیم که در شان و شخصیت این رشته نیست. روز به روز هم شدت و حدت این موارد بیشتری پیدا می کند. درباره حضور سرمربی و مدیر جدید در تیم جوانان هم باید دید ریشه موضوع کجا است که داود مهابادی با وجود قرارداد داشتن با تیم فجر سپاسی یک هفته مانده به مسابقات این تیم را رها می کند.

وی افزود: باید مشخص شود چه سیاستی در ورزش کشورمان حاکم است که سبب می شود یک مربی با یک تلفن جا به جا شود. البته شاید هم مهابادی خودش به هر دلیلی چنین تصمیمی گرفته است. از طرفی امکان دارد مدیربرنامه های این مربی هم مثل خیلی از مدیربرنامه های دیگر فوتبال ایران توانسته باشد وی را به چنین جایگاهی رسانده باشد تا قیمتش را بالا ببرد. در این موضوع هم منفعت زیادی به خود مدیربرنامه ها می رسد.

کارشناس فوتبال ایران خاطرنشان کرد: هیچ جای دنیا نمی بینید یک مربی که مدت ها با یک تیم کار می کند، بدون هیچ دلیلی سر از یک تیم ملی یا تیم باشگاهی دیگری درآورد. این موضوع ضمن اینکه شان مربی را پایین می آورد، نشان دهنده بی مسئولیتی فدراسیون فوتبال است و ثابت می شود مدیران فدراسیون متوجه نیستند با نحوه انتخاب یک سرمربی، چه آسیب هایی به مجموعه فدراسیون زده می شود.

اقبالی اضافه کرد: شنیده ام مسئولان فدراسیون فوتبال به دلیل اینکه نتوانسته اند یک سرمربی برای تیم ملی جوانان انتخاب کنند و مربیان مطرح مشغول تیمداری بوده اند، داود مهابادی را برای سرمربیگری این تیم انتخاب کرده اند. این اقدام خیلی غلط و بد است. البته به نظر من اگر خود درخشان به عنوان فردی که سال ها کاپیتان تیم ملی بوده و در تیمی مثل پرسپولیس سرمربیگری کرده است به عنوان سرمربی انتخاب می شد خیلی بهتر از مهابادی بود.

وی درباره آینده تیم ملی جوانان با این انتخاب ها گفت: همانگونه که فوتبال ایران آینده تاریکی دارد و در مسیر ورشکستگی قرار گرفته، آینده تیم ملی جوانان هم تاریک است. امسال هنوز دو هفته از لیگ نگذشته شاهد حضور اعتراض های متوالی به داوری و سایر مسائل بوده ایم. فصل گذشته مربیان زیادی در لیگ تغییر کردند و این اتفاق امسال هم رخ می دهد.

مربی اسبق استقلال ادامه داد: فوتبال ایران در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، فنی و حتی سیاسی ضعیف شده و مدیران آن با ندانم کاری اقدام های بدی انجام می دهند. دو مدیر باشگاه استقلال به برنامه تلویزیونی آمدند و تمام اعتبار و ارزش های این باشگاه را زیر سوال می برند. تا زمانیکه مسئولان ورزش کشور از وزیر و معاونان وی و مسئولان فدراسیون فوتبال خاک خورده و عرق ریخته ورزشی نباشند و نظارت دقیقی روی آنها نباشد، شاهد همین مسائل هستیم.

اقبالی تصریح کرد: وضعیت در فدراسیون فوتبال به حدی خراب است که فریدون اصفهانیان با وجود ریاست در هیات فوتبال زنجان وقتی بار دیگر رئیس کمیته داوران می شود، علیرضا فغانی را با آن همه اعتبار کنار می گذارد که به نظر من دلیل این موضوع حسادت، بی برنامگی و سیاست زدگی است.

وی ادامه داد: اکنون امثال من بیرون نشسته ایم اما نمی دانم برخی افراد بدون هیچگونه کارنامه ای در لیگ برتر سرمربی شده اند. این موضوع به دلیل ارزیابی نشدن مربیان از سوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است. نحوه انتخاب مربیان کاملا به هم ریخته است.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۹/۱

اخبار مرتبط