نما گزارش می دهد:

محدودیت های اعمالی مقابله با كرونا كارساز نیستند

عکس خبري -محدوديت هاي اعمالي مقابله با کرونا کارساز نيستند

بسیاری از شركت های خصوصی به دوركاری نیروهای خود رضایت نداده و مردم مجبورند در محل كار حضور داشته باشند

سعید خوش طینت- به گزارش نما بعد از آنکه ویروس کرونا افسار گسیخت و به ناگهان اوج گرفت، فرضیات زیادی درباره اوج گیری کرونا در روزهای اخیر مطرح شد که عمده آنها سفر، بی اعتنایی به مسایل بهداشتی و نادیده گرفتن استفاده از ماسک بود.
دلیل آن هر چه که بود، تنها مردم مقصران این وضع نبودند چرا که با استفاده اکثر مردم از ماسک و شیوه نامه بهداشتی باز هم شیوع ویروس کرونا به صورت چشمگیری ادامه داشت حال دولت برای اینکه جلوی شیوع بیشتر کرونا در بین مردم گرفته شود، برخی محدودیتها را برای دو هفته وضع کرده است اما اعمال این محدودیت ها با اشکالاتی مواجه است مثلا دولت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح را ممنوع اعلام کرد این در حالی است که یقینا انتقال کرونا در ساعات فعالیت روزانه ، اماکن عمومی پرازدحام، وسایل حمل‌و‌نقل عمومی و محل کار بیش از ساعات شبانه و خیابان‌های خلوت است که محدودیت در آن اعمال شده است از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح بدون اینکه محدودیتی باشد کمترین تردد را در خیابان ها شاهد هستیم اما دولت به تقلید از اروپایی ها و به بهانه انتشار کرونا در میهمانی‌ها و جمع‌های خانوادگی تردد شبانه در شهر را ممنوع کرد که بیشتر شبیه یک اقدام نمایشی است. همچنین دولت فعالیت بسیاری از اصناف از ساعت ۱۸ را ممنوع اعلام کرده است. موضوعی که با توجه به سرعت انتشار و انتقال کرونا، باز هم شبیه یک محدودیت نمایشی است که نمی تواند این بیماری را کنترل کند همچنین این سوال پیش می آید که احتمال ابتلای کسی که صبح سر کار می‌رود و یا با مترو تردد دارد یا در خیابان راه می‌رود بیشتر است یا در ساعات پایانی روز و نصف‌ شب؟
همچنین بسیاری از شرکت های خصوصی به دورکاری نیروهای خود رضایت نداده و مردم مجبورند در محل کار حضور داشته باشند ثانیا از ابتدای شیوع ویروس کرونا بسیاری از هموطنان ما از کار بیکار شده اند که هیچ فکری برای خیل بیکاران از سوی دولت صورت نمی گیرد .
همچنین مبالغی که برای حمایت از اصناف از سوی دولت در نظر گرفته شده بود حتی پاسخگوی یک ماه فعالیت اصناف و کسبه نبوده است و پرداخت بیمه بیکاری به برخی از اصناف علاج درد آن‌ها را نکرد ه است چراکه این بیمه بیکاری تنها به مانند یک مُسکن بود که کم کم اثر خود را از دست داد. بنابراین بسیاری از کسبه محدودیت های موجود را رعایت نمی کنند

بحران کرونا در اواخر تابستان در ایران شروع شد که عملکرد دولت موجب عادی شدن ویروس کرونا و عدم توجه قبلی مردم به این ویروس شد و با مسافرت‌ها و میهمانی‌ها و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شدت گرفت. با وجود اینکه وزارت بهداشت و همه ی کارشناسان و متحصصان در این زمینه هشدار می‌داند که پاییز سختی در پیش است اما مسئولان به این هشدارها توجه نکردند تا آمار مرگ‌و‌میر کرونا در میان شگفتی همگان افزایش چشمگیری پیدا کند.


۱۳۹۹/۹/۱

اخبار مرتبط