آب اراضی دشت های جگین و یكدار تامین می شود

عکس خبري -آب اراضي دشت هاي جگين و يکدار تامين مي شود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شركت آب منطقه‌ای هرمزگان از تامین آب یك هزار و ۲۹۰ هكتار از اراضی دشت‌های جگین و یكدار در سال زراعی جدید خبر داد.

به گزارش نما ،جمشید عیدانی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: تامین آب اراضی دشت جگین در دو مرحله به صورت موازی در حال انجام است و با اتمام مرحله اول امکان کشت در بیش از دو هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع دو مرحله تامین آب سه هزار و ۱۰۰ هکتار انجام می‌شود که در حال حاضر قرارداد تامین آب ۷۵۵ هکتار از اراضی مرحله یک و ۱۴۲ هکتار از مرحله دو منعقد شده است.

عیدانی خاطرنشان کرد: توانایی تامین آب ۳۰۰ هکتار از اراضی دشت یکدار وجود دارد و تامین آب ۱۰۰ هکتار از مزارع کنار کانال سرپوشیده نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات سازه‌ای این عملیات، بیان داشت: در حال حاضر در شبکه آبیاری جگین ایستگاه‌های پمپاژ، کانال‌های انتقال آب، جاده بین مزارع و سکونت‌گاه‌های کارگری با بالاترین کیفیت در حال بهره‌برداری هستند که ظرفیت‌های خوبی را برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.

به گفته عیدانی اراضی این مجموعه تسطیح شده و از نوع اراضی زراعی کلاس یک محسوب می‌شود که از کیفیت مناسبی برخوردار است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به ظرفیت آبی استان، گفت: سطح زیر کشت نسبت به توان تامین آب کمتر است و این شرکت توانایی آن را دارد که آب بیش از چهار هزار هکتار از اراضی منطقه را تامین کند.

دشت های جگین و یکدار در شهرستان جاسک واقع شده و سد جگین جاسک درسال ۸۸ با ظرفیت ۳۰۰میلیون متر مکعب با هدف تامین آب شهرهای جاسک و بشاگرد و زمین های کشاورزی پایین دست به بهره برداری رسید.
موج

۱۳۹۹/۹/۴

اخبار مرتبط