آغاز واكسیناسیون كرونا / 17 بار نامه نوشت، در نهایت مُرد!

عکس خبري - آغاز واکسيناسيون کرونا / 17 بار نامه نوشت، در نهايت مُرد!

در دنیای كرونا زده آنچه اكنون اهمیت دارد قطعی بودن كارآمدی واكسن كروناست.

به گزارش نما ، آنچه در ادامه می آید مروری بر آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است.



*واکسیناسیون سراسری کرونا در آمریکا از پانزدهم دسامبر آغاز می شود.

*در آفریقا از هر پنج نفری که به دلیل کرونا فوت کرده اند یک نفر دیابت داشته است.

*سازمان جهانی بهداشت بار دیگر هشدار دارد افراد مبتلا به دیابت در صورت آلوده شدن به ویروس کرونا به طیف های شدید و کشنده این بیماری مبتلا می شوند.

*بررسی در 50 ایالت آمریکا نشان می دهد که کرونا بر روی سلامت اعصاب و روان افراد تاثیر قابل توجهی می گذارد.

*لیگ ملی فوتبال آمریکایی با یک قانون جدید روبرو شده و آن هم الزام تمام بازیکنان به استفاده از ماسک در حین بازی است.

* کلیسای کاتولیک مکزیک روز دوشنبه لغو بزرگترین زیارتی کاتولیک جهان را اعلام کرد. این تصمیم در پی شیوع کرونا در این کشور گرفته شده است.

*فرماندار مونتانای آمریکا فاش کرد که بیش از 100 عضو کادر درمان در حالی مشغول سرویس دهی در بیمارستان ها بوده اند که خود مبتلا به کرونا شده بودند.

*یک زندانی در میسوری آمریکا که به کرونا مبتلا شده بود 17 بار درباره لزوم آزادی اش به رییس زندان نامه نوشته بود. اما از زندان آزاد نشد و درنهایت هم جان باخت.

* تحقیقی جدید نشان می‌دهد احتمال ابتلای کودکان به کووید ۱۹ بسیار کم است و فقط ۴ درصد کودکان مبتلا در بیمارستان بستری می‌شوند.

* سازمان غذا و دارو آمریکا اجازه استفاده اضطراری آنتی بادی‌های مونوکلونال آزمایشگاهی شرکت رجنرون (Regeneron) صادر کرده است. این آنتی بادی‌ها برای درمان موارد ابتلای معتدل کووید ۱۹ به کار گرفته می‌شود که احتمال دارد به موارد شدید منجر شوند.

* براساس جدیدترین آمار پایگاه اطلاعاتی ارزیابی‌های جهانی «ورلدومتر»، شمار مبتلایان به کرونا در قاره آفریقا با شناسایی موارد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۲ میلیون و ۶۹ هزار و ۸۵۲ نفر رسید.

۱۳۹۹/۹/۶

اخبار مرتبط