۲.۳ میلیون آمریكایی در زندان!/ آمریكا ركورددار بیشترین تعداد زندانی در جهان

عکس خبري -?.? ميليون آمريکايي در زندان!/ آمريکا رکورددار بيشترين تعداد زنداني در جهان

بر اساس گزارش مركز "prisonpolicy، آمریكا در زندانهای مختلف خود تقریباً ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زندانی دارد، با این تعداد زندانی، آمریكا در صدر آمار بیشترین زندانی در جهان قرار دارد!

به گزارش نما، مرکز "prisonpolicy" که برای اصلاح عدالت کیفری در زندانهای آمریکا فعالیت می‌کند، اخیراً در گزارشی به تجزیه و تحلیل سیستمهای مختلف حبس این کشور پرداخته است.

بر این اساس، سیستم عدالت کیفری آمریکا تقریباً ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در ۱۸۳۳ زندان ایالتی، ۱۱۰ زندان فدرال، یک هزار و ۷۷۲ زندان نوجوانان، ۳ هزار و ۱۳۴ زندان محلی، ۲۱۸ بازداشتگاه مهاجرتی و ۸۰ زندان کشور هند همچنین در زندانهای نظامی و مراکز تعهدات مدنی ایالتها نگهداری می‌کند.

با این تعداد زندانی، آمریکا در صدر آمار بیشترین زندانی در جهان قرا می‌گیرد!

افول آمریکا , زندان ,

هر ساله بیش از ۶۰۰ هزار نفر وارد زندانهای آمریکا می‌شوند، با احتساب بازگشت دو یا چندباره برخی از زندانیان، این افراد هر سال ۱۰.۶ میلیون بار به زندان مراجعه می‌کنند!

در آمریکا روزانه حدود ۱۶۰ هزار نفر محکوم می‌شوند و به طور کل مجازاتهای جنایی زیر یک سال طول می‌کشند؛ حداقل از هر ۴ نفری که به زندان می روند یک نفر در همان سال دوباره دستگیر می‌شود؛ غالب کسانی که با فقر، بیماری روانی و اختلالات مصرف مواد روبه‌رو هستند مشکلاتشان با حبس بدتر می‌شود.

افراد رنگین پوست در آمریکا به دلیل تبعیضهای نژادی با نرخ فقر بسیار بیشتری روبه‌رو هستند در نتیجه در زندانهای این کشور سهم بیشتری دارند!

سیاه پوستان آمریکایی که ۴۰ درصد از جمعیت زندانها را تشکیل می‌دهند در حالی که تنها ۱۳ درصد از ساکنان ایالات متحده را تشکیل می‌دهند، نرخ زندانی شدن زنان نیز در دهه گذشته سریعتر از مردان افزایش یافته است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۹/۱۱

اخبار مرتبط