مدافعین حرم؛ نام پرجاذبه ای كه شهید سلیمانی در اوایل بحران سوریه انتخاب كرد

عکس خبري -مدافعين حرم؛ نام پرجاذبه اي که شهيد سليماني در اوايل بحران سوريه انتخاب کرد

از منظر شهید سلیمانی، دفاع از حرم یك حركت جهادی جدید و "مدافعین حرم" پرجاذبه ترین نام برای این حركت است.

به گزارش نما، "مدافعین حرم" عنوانی پرمعنا و نوظهور برای جانفشانی در دفاع از حریم حرم که در ادبیات مقاومت پدیدار شد حالا اما بعد از گذشت چند سال تداعی گر اشخاص و حادثه های بیشماری است.

مدافعین حرم گاه با اسارت و سپس سربریدن شهید حججی تداعی می شود؛ گاه با پشت پا زدن حمیدسیاهکالی به همه عاشقانه های این دنیا؛ گاهی هم با به تاخیر افتادن شهادت حسین بادپا از والفجر ۸ تا سوریه و سپس مفقودالجسد شدن او.

مدافعین حرم اما گاهی هم با التماس های آن نوجوان از فاطمیون و واسطه کردن مقام معظم رهبری برای گرفتن رضایت مادر و نیز ارسال صدها نامه از گوشه و کنار کشور به ایشان برای دفاع از حرم تداعی می شود.

مدافعین حرم با شعار" کلنا عباسک یا زینب" حماسه ها آفریدند؛ روایت شگفتانه مجاهدت آنان چه دلهایی را که نلرزاند و چه از راه برگشته ها را که به خط نیاورد!

مدافعین حرم با کرامات بیشمار حضرت زینب سلام الله علیها که بخشی از آن گفته شده و بخش اعظم آن مکتوم مانده نیز تداعی می شود؛ عنایات عجیبی که بانو به مدافعان حرم خویش مبذول داشتند.
امام خامنه ای در بخشی از سخنان خود راجع به شهدای مدافع حرم که شرح کامل آن در پایگاه اطلاع رسانی معظم له موجود است؛ می فرمایند" در شرح حال شهیدی می خواندم که رفیقش نقل می کند و می گوید از وقتی که شهید شد، من مثلاً یک ساعت - دو ساعت بعد او را خواب دیدم گفت «من را خدای متعال خودش قبض روح کرد». در روایات داریم که بعضی از بندگان را عزرائیل قبض روح می کند، بعضی‌ها را عوامل عزرائیل قبض روح می کنند، بعضی‌ها را خود خدا قبض روح می کند. این جوان مثلاً هجده‌ساله، نوزده‌ساله، بیست‌ساله، امروز یا دیروز که شهید شد، به خواب رفیقش می‌آید و می گوید من را خدا خودش قبض روح کرد؛ این شهدا این‌جوری‌اند."

اما...

مدافعین حرم بیش از هر چیز و هر کس دیگری، با حاج قاسم تداعی می شود؛ فرمانده بزرگ جبهه مقاومت.

شهید سلیمانی در یکی از سخنرانی های خود که فیلم آن در فضای مجازی موجود است و صفحه(سابق) اینستاگرامی ایشان در سال ۹۷ آن را منتشر کرد؛ چنین می گوید:

" من وقتی می‌خواستم در اول بحران سوریه یک نامی را نامگذاری کنم، خیلی فکر می‌کردم که اگر بخواهیم از عالم اسلامی کسانی را برای دفاع از حرم جذب بکنیم چه نامی برای آنها بگذاریم… دیدم پرجاذبه‌ترین نام که می‌شود به این حرکت جهادی جدید اطلاق کرد، نام مدافعین حرم است."

مدافعین حرم، یادگار ماندگار سردار بزرگ مقاومت است.
منبع: شبستان

۱۳۹۹/۹/۳۰

اخبار مرتبط