آخرین اخبار از مجازات آمران و عاملان ترور «حاج قاسم»

عکس خبري -آخرين اخبار از مجازات آمران و عاملان ترور «حاج قاسم»

سخنگوی ستاد مردمی گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: متهمین اصلی آمر و عامل آمریكایی در پرونده ترور سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس از ۴۵ به ۴۸ تن افزایش پیدا كرده است.


به گزارش نما، امیر عبداللهیان سخنگوی ستاد مردمی گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در نشست خبری که دقایقی پیش برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی از دیدار خانواده شهید سلیمانی، مسئولان ستاد و بنیاد با رهبر معظم انقلاب آغاز شد و این برنامه‌ها در ایران و سایر کشورها تا ۲۷ دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: صدا و سیما به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، رادیو مقاومت را افتتاح کرده است که لازم است در اینجا از اهالی رسانه‌ تشکر شود.

عبداللهیان گفت: در حوزه برنامه‌هایی که به صورت فیزیکی انجام می‌شود، پیش‌بینی شده برنامه‌ای با شرایط خاص و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران و با حضور میهمانی برگزار شود که به صورت زنده پخش تلویزیونی خواهد شد. همچنین در زادگاه سردار سلیمانی یعنی در شهر کرمان و استان کرمان برنامه‌های متنوعی به مدت ۱۰ روز برگزار خواهد شد که محور این برنامه‌ها مردمی است.

سخنگوی ستاد مردمی گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی همچنین عنوان کرد: بر روی سایت tour.soleimany.ir امکان زیارت مزار شریف شهید سلیمانی به صورت آنلاین و ۳۶۰ درجه وجود دارد.

وی در رابطه با فراخوان «مرد میدان» بیان کرد: در شبکه‌های اجتماعی این فراخوان اعلام شده و از طریق فضای مجازی و تلفن گویا دوستداران شهید سلیمانی می‌توانند دل‌نوشته‌ها، مستندات، عکس‌ها و... را منتشر کنند.

عبداللهیان گفت: تاکنون صدها مستند تولید شده است. از جمله مستندهایی که نقش ویژه و خارق‌العاده سردار سلیمانی و ابومهدی را بیان کرده باشند، مستندهای آمرلی، ۳۶۰ درجه و مستند دیگری در خصوص شخصیت ابومهدی است.

وی اضافه کرد: از اقدامات داخلی که انجام شده، ذکر خاطرات و مستند زندگی سردار سلیمانی با حساسیت خاصی از سوی بنیاد شهید سلیمانی است. اولین زندگی‌نامه خودنوشت سردار سلیمانی همزمان با سالگرد شهادت ایشان با عنوان «از چیزی نمی‌ترسیدم» منتشر خواهد شد. سردار سلیمانی خاطرات خود از سال ۳۵ تا ۵۷ را با دستخط خود نوشته و به ۷ زبان زنده دنیا نیز ترجمه شده است که نسخه فارسی آن همراه با تصاویر دستخط آن منتشر خواهد شد.

عبداللهیان گفت: منظومه‌ای تحت «سربازنامه» نیز با همت افشین علا نیز منتشر خواهد شد. در سطح بین‌المللی نیز برنامه‌های مردمی از روزهای گذشته در کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، یمن و... آغاز شده و در روزهای بعد به اوج خواهد رسید. یک جایزه بین‌المللی نیز اختصاص داده شده که در مراسم سالگرد اهدا خواهد شد. عنوان جایزه «ایثار شهید سلیمانی» است و به کسانی تعلق خواهد گرفت که در کشورهای منطقه مقاومت و ونزوئلا که در تراز مقاومت باشند، اهدا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه دشمنان انقلاب اسلامی و سردار سلیمانی در فضای مجازی برای انتشار تصاویر سردار سلیمانی محدودیت‌هایی ایجاد کرده‌اند، اقدامات گسترده در این فضا ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: در خصوص اقدامات قضایی برای پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی باید گفت که با توجه به تلاشی که قوه قضائیه برای صدور رای برای تعقیب عاملان و آمران ترور سردار سلیمانی دارند، به زودی شاهد صدور حکم باشیم. تاکنون به ۶ کشور نیابت قضایی داده شده و با جدیت دنبال می‌شود. در تکمیل پرونده عاملان و آمران ترور، متهمین اصلی آمر و عامل آمریکایی از ۴۵ به ۴۸ تن افزایش پیدا کردند و امیدواریم در آینده شاهد صدور حکم قضایی باشیم.

عبداللهیان در پایان گفت: انتقام سخت در دستور کار نظام جمهوری اسلامی قرار دارد. هرچند چند سیلی به صورت عاملان و دولت تروریستی آمریکا زده شده است.

۱۳۹۹/۱۰/۷

اخبار مرتبط