زنگ خطر برای میزبان المپیك/ژاپن مرزهای خود را از فردا می‌بندد

عکس خبري -زنگ خطر براي ميزبان المپيک/ژاپن مرزهاي خود را از فردا مي‌بندد

میزبان بازی‌های المپیك از فردا مرزهای خود را به روی مسافران خارجی می‌بندد.


به گزارش نما، ژاپن که سال آینده میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ را برعهده دارد بعد از شناسایی ۵ مورد جدید ابتلا به ویروس انگلیسی، مرزهای خود را به روی مسافران خارجی خواهد بست. تعطیلی ژاپن از ۲۸ دسامبر (۸ دی) آغاز می‌شود.

این ویروس جدید زنگ هشدار را برای کشورها به صدا درآورده است. این شرایط باعث شده تا اکثر کشورها مرزهای خود را ببندند.

در این مرحله ژاپن فروش بلیت برای جام امپراتوری که اول ژانویه (۱۲ دی) برگزار می‌شود را متوقف کرده است. این رویداد برای جنبش المپیک بسیار مهم بوده چرا که این یک رویداد رسمی تست فوتبال برای بازی‌های آینده المپیک است.

مسابقات نیمه نهایی روز یکشنبه و فینال هفته آینده در استادیوم ۶۰ هزارنفری المپیک که میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه است، برگزار می‌شود. در حال حاضر ۱۶ هزار بلیت برای این مسابقات به فروش رفته است. بعد از جام امپراتوری، ژاپن برگزاری رویدادهای آزمایشی از جمله بوچیا، ورزش‌های صعودی و شنای هنری را در دستور کار دارد.

ژاپن به دلیل همجواری جغرافیایی خود با چین که در آنجا نخستین مورد مبتلا به کرونا دیده شد، مرزهای خود را بست و اقدامات سختگیرانه‌ای برای آزمایش و کنترل ویروس به اجرا گذاشت.

بازی‌های المپیک توکیو مرداد سال آینده برگزار می‌شود و توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک اوایل ماه جاری ابراز اطمینان کرده بود این بازی‌ها سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۱۰/۷

اخبار مرتبط