چرا آموزش عملی برخی رشته‌های دانشگاهی مجازی است؟

عکس خبري -چرا آموزش عملي برخي رشته‌هاي دانشگاهي مجازي است؟

سخنگوی كمیسیون آموزش مجلس از ارسال نامه‌ای انتقادی به وزرای علوم و بهداشت مبنی بر اینكه چرا برخی رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های علوم پزشكی مجازی است، خبر داد.


به گزارش نما، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نامه‌ای انتقادی از سوی کمیسیون آموزش مجلس خطاب به وزرای علوم و بهداشت درباره آموزش مجازی برخی رشته‌های دانشگاهی ارسال شده است.

وی درباره جزئیات این نامه افزود: در این نامه به این وزرا متذکر شده‌ایم که در برخی رشته‌های دانشگاهی آموزش مجازی معنا ندارد که آموزش‌ها مجازی باشد زیرا آموزش‌های دانشجویان این رشته‌ها باید عملی و حضوری و با تمرکز بیشتر دنبال شود.

فلاحی اظهار داشت: آموزش‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علوم پزشکی نبایستی مجازی باشد و به نظر می‌رسد دانشگاه‌ها با دنبال کردن این روش در امر آموزش تخلف کرده و منجر به ضعف آموزشی دانشجویان شده‌اند؛ دانشجویان پزشکی باید در بیمارستان، آزمایشگاه و بالای سر بیمار حاضر شده و عملاً آموزش مجازی آنها معنا ندارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: وزارت بهداشت و وزارت علوم باید درباره آموزش برخی رشته‌های دانشگاهی به صورت مجازی تجدیدنظر کنند و این آموزش‌های بایستی حضوری باشد.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط