خطر از دست رفتن زمان طلایی واكسیناسیون

رئیس انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران با اشاره به اینكه تهیه واكسن در كشور به عنوان دغدغه اصلی ایمونولوژیست‌ها مطرح است، گفت: زمان طلایی برای تهیه واكسن و واكسیناسیون را نباید از دست داد.

به گزارش نما ،محمد وجگانی با اشاره به اینکه انجمن ایمونولوژی باید با حساسیت بیشتر در رابطه با بیماری کووید ۱۹ ورود می‌نمود، اظهار کرد: این انجمن تلاش نمود تا ورود علمی به مباحث کووید ۱۹ داشته باشد زیرا بخشی از جنبه‌های ایمونولوژیک این بیماری و ویروس بسیار مهم است.

وی افزود: در طول این مدت یک اطلاع رسانی عمومی برای جامعه علمی و پزشکی و عموم مردم داشتیم و همکارانمان نیز در برگزاری وبینارها در زمینه کووید ۱۹ فعال بودند.

وجگانی با بیان اینکه عرصه پزشکی و سلامت تاکید بر مباحث پیشگیری و واکسیناسیون در مواجهه با بیماری کووید ۱۹ دارد، تصریح کرد: تهیه واکسن با استراتژی‌های مختلف در دستور کار دولت‌ها و شرکت‌های مختلف دنیا قرار گرفته است و بحث ما نیز تهیه واکسن و واکسیناسیون در کشور بوده که به عنوان دغدغه اصلی ایمونولوژیست ها مطرح است.

رئیس انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران با اشاره به اینکه اگر واکسیناسیون انجام شود، می‌تواند امیدی در کنار سایر روش‌های پیشگیری از جمله ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی در کنترل و مهار بیماری کووید ۱۹ باشد، خاطرنشان کرد: نباید فرصت را از دست داد و خیلی از مواقع به بهترین نحو برنامه ریزی می‌کنیم اما در عمل با مشکل مواجه می‌شویم.

وجگانی یادآور شد: اگر از نظر برنامه ریزی تأخیر داشته باشیم در اجرا با مشکل مواجه خواهیم بود، زمان طلایی است و نباید آن را از دست بدهیم.

مهر

۱۳۹۹/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط