پرونده 9 واكسن كرونا در كشور فعال است/ برگزاری دوزادهمین كنفرانس ملی فرماندهی و كنترل در ایران/كواكس هیچ واكسنی توزیع نكرده است/ اولین كشور خاتمه دهنده واكسیناسیون سراسری خواهیم بود

عکس خبري -پرونده 9 واکسن کرونا در کشور فعال است/ برگزاري دوزادهمين کنفرانس ملي فرماندهي و کنترل در ايران/کواکس هيچ واکسني توزيع نکرده است/ اولين کشور خاتمه دهنده واکسيناسيون سراسري خواهيم بود

كیانوش جهانپور با اشاره به آخرین وضعیت تولید واكسن كرونا در ایران از زاری دوزادهمین كنفرانس ملی فرماندهی و كنترل در ایران خبر داد.

به گزارش نما ،کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری دوزادهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل در ایران در خصوص بحران کرونا گفت: این کنفرانس با توجه به مصادف شدن بحران همه گیری کووید 19 با تشخیص برگزار کنندگان و تاکید بر بحران های فراگیر از جمله کرونا تشکیل شده است.

او افزود: سال ها احساس نیاز در این مورد وجود داشت چون نظام سلامت در مواجهه با بحران ها یا بحران های فراگیر تحت تاثیر قرار می‌گیرد حتی در حوادث نیز با بحران سلامت رو به رو هستیم که قاعدتا اطلاعات و داده‌های متعدد از جوانب مختلف باید در دسترس باشد.

مدیر روابط عمومی وزرات بهداشت تاکید کرد: طی ماه های اخیر با برگزاری میزگردها اتفاقات و تعاملات مثبتی در نظام سلامت با همکاری بین بخشی رخ داده است. ما معتقدیم این بحران و رویدادها و کنفرانس ملی فتح بابی برای حل بحران کرونا است. یکی از پنج تهدید بزرگ در دهه های آتی مربوط به حوزه سلامت است و باید در این خصوص فرماندهی و کنترل هوشمند بحران ها صورت بگیرد.

عضو کمیته سلامت کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل در ایران ادامه داد: شناسایی ظرفیت های این حوزه اهمیت بالایی دارد. قبل از بحران ها باید نقاط قوت و ظرفیت های موجود را شناسایی کرد.
او تاکید کرد: در حوزه واکسن شناسایی ظرفیت های موجود با دانش فنی در کشور وجود دارد. سه واکسن وارد فاز کارآزمایی شده و 9 پرونده فعال واکسن کرونا در کشور وجود دارد.

جهانپور در خصوص خرید واکسن کرونا از سایر کشورها گفت: از کواکس 16 میلیون و800 هزار دوز واکسن خریداری کرده ایم و همچنین واکسن هایی که مورد تائید وزارت غذا و دارو باشد نیز خریداری می کنیم اما تا این لحظه کواکس هیچ واکسنی عرضه نکرده است.

او ادامه داد: خرید مستقیم هم علاوه بر کواکس خواهیم داشت سپس از واکسن تولید داخل استفاده می کنیم. شاید اولین کشور شروع کننده واکسیناسیون نباشیم اما اولین کشور خاتمه دهنده واکسیناسیون سراسری خواهیم بود.

امیر محترمی، دبیر علمی کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل در ایران در ادامه این نشست گفت: همه ساله و از سال 86 این کنفرانس به همت انجمن ملی فرماندهی و کنترل و مخابرات و رایانه برگزار می شود و در حال حاضر این کنفرانس دوازدهمین دوره را می گذراند.

او با اشاره به اینکه کشور ما از لحاظ طبیعی بحران خیز است امسال نیز از نظر زیستی با بحران مواجه شده ایم، افزود: محورهای حوزه با توجه به بحران های جهانی به تشخیص شورای سیاستگذاری کنفرانس مقرر شد تا با تاکید بر حل بحران کنفرانس های در این زمینه برگزار شود و به تبع آن وزارت بهداشت کمیته سلامت را ایجاد کرده و مقالات و نظرات و بحث های علمی خوبی در این حوزه شکل گرفته است. این رویداد هفته بعد از روز شنبه شروع می شود. روز سه شنبه و چهارشنبه افتتاحیه آن خواهد بود و چهارشنبه هفته بعد اختتامیه آن برگزار خواهدشد.
برنا

۱۳۹۹/۱۱/۱

اخبار مرتبط