وزیر خزانه‌داری آمریكا: قوانین موثری برای ارزهای دیجیتال وضع می‌كنیم

عکس خبري -وزير خزانه‌داري آمريکا: قوانين موثري براي ارزهاي ديجيتال وضع مي‌کنيم

جنت یلن (Janet Yellen)، وزیر جدید خزانه‌داری آمریكا موضع خود نسبت به بیت كوین و ارزهای دیجیتال را مشخص كرد و قانون گذاری موثر ارزهای دیجیتال را وعده داد. او چند روز پیش در مجلس سنا آمریكا، ارز دیجیتال را وسیله‌ای برای استفاده نامشروع در اقتصاد نام برد.

به گزارش نما ،جنت یلن، برنامه‌های ارزهای دیجیتال خود را توضیح می‌دهد
یلن پس از نام‌گذاری‌اش به عنوان وزیر خزانه‌داری آمریکا در مجلس سنا، روز پنجشنبه موضع خود را در برابر قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال عنوان کرد. در روز نام‌گذاری، برخی اظهارات وی در مورد صنعت کریپتو به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکا

کمیسیون اقتصاد با توضیح مختصری در مورد فواید بیت کوین و سایر ارزها شروع شد. در متن نامه یلن آمده است:

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، بستر تراکنش‌های مالی در سراسر جهان را فراهم کرده‌اند. مانند سایر تکنولوژی‌ها، این فناوری برای آمریکا و هم‌پیمانانش مفید خواهد بود. از طرفی، این تکنولوژی فرصتی را برای بازیگران داخلی و خارجی که در پی دور زدن سیستم اقتصادی ما و زیر سوال بردن منافع آمریکا هستند فراهم می‌کند. به عنوان مثال بانک مرکزی چین به تازگی اولین ارز دیجیتال خود را صادر کرده است.

دکتر یلن به سوال کمیته اقتصادی در خصوص اینکه این ابداعات چه تهدیدات و فرصت‌هایی برای امنیت آمریکا در پی خواهند داشت؟ و باید اقدامات بیشتری برای تامین امنیت و قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال انجام شود پاسخ داد:



او در ادامه این چنین توضیح داد:

من فکر می‌کنم که باید در نحوه تشویق مردم به استفاده مشروع از ارزهای دیجیتال دقت کنیم و در همین حال محدودیت‌هایی را برای جلوگیری از استفاده‌های غیر قانونی آن اعمال کنیم.

جنت یلن در ادامه گفت: در صورت تایید، مایلم با بانک فدرال آمریکا و سایر بانک‌های فدرال و قانون‌گذاران اوراق بهادار، در جهت پیاده سازی چارچوب قانونمندی برای استفاده از ارزهای دیجیتال و سایر ابداعات فین‌تک همکاری کنم.

احراز هویت مشتری (KYC) چیست؟ ابزاری برای مبارزه با پولشویی!

توضیحات جنت یلن، موضع قبلی او در مورد ارزهای دیجیتال را بهبود بخشید. او چند روز گذشته گفته بود : کریپتوکارنسی‌ها موضوعات نگران‌کننده‌ای هستند. به نظر من از آنها برای فعالیت‌های نامشروع استفاده می‌شود. من فکر می‌کنم باید راه‌هایی برای محدود کردن استفاده از آنها پیدا کنیم و مطمئن شویم در این کانال‌ها فعالیت‌های ضد پولشویی انجام نمی‌گیرد.

هفته گذشته، اظهارات کریستین لگارد (Christian Lagarde) رییس بانک مرکزی اروپا ECB نیز مورد انتقاد قرار گرفت. او گفته بود: بیت کوین چند بازار خنده‌آور به وجود آورده است و باعث پیدایش چند فعالیت پولشویی جالب اما غیر قابل قبول شده است. بسیاری از طرفداران بیت کوین به حرف‌های او واکنش نشان دادند. یک اقتصاددان معروف گفت: همه ما می‌دانیم که حجم عظیمی از پولشویی‌های دنیا از طریق ارزهای فیات و به خصوص دلار و یورو صورت می‌گیرند.

منبع:
منبعbitcoin.co

۱۳۹۹/۱۱/۵

اخبار مرتبط